Gå til innhold

Nesten ingen bruker Windows 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Kajac said:

Det er ingen problem å installere Windows 11 på ustøttet maskinvare. Rent teknisk kan alt som kan kjøre 64-bit Windows 10 også kjøre Windows 11. Alle de ekstra systemkravene er kun kunstige begrensinger Microsoft har laget i programvaren av en eller annen grunn. 

Noen av funksjonen knyttet til såkalt TPM 2.0 (Trusted Platform Module) krever visse hardware krav, og de som legges på operativnivå er en faktisk styrking av sikkerheten. Hvor mye eller hvor lite styrkning det er snakk om har jeg ikke satt meg inn i, og Microsoft kunne nok vært enda bedre til å forklare oss dumme brukere for hvorfor TPM 2.0 er noe som er verd å ha. 

Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 minutt siden):

Noen av funksjonen knyttet til såkalt TPM 2.0 (Trusted Platform Module) krever visse hardware krav, og de som legges på operativnivå er en faktisk styrking av sikkerheten. Hvor mye eller hvor lite styrkning det er snakk om har jeg ikke satt meg inn i, og Microsoft kunne nok vært enda bedre til å forklare oss dumme brukere for hvorfor TPM 2.0 er noe som er verd å ha. 

Jeg har Windows 11 på en maskin med TPM 1.1. Det er ingen problem, og det er uansett like sikkert som Windows 10 var med TPM 1.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...