Gå til innhold

Greencom sin godlike pc verdt det vs min ?


Anbefalte innlegg

Greencom har for tiden salg på sin godlike pc.. Vanlig pris 60.000.-  nå 50.000

 

Alle delene ( kjøpt der det er billigst ) koster rett i overkant av 40.000kr.  Mao man betaler de rundt 9-10k for å bygge pcen, service/hjelp ved feil og evt feil på pcen.

Er det verdt det?

 

Pcen jeg har i dag:

  • Z690 Hero ( har lest i etterkant at det kan være mye feil med disse typene)
  • I9-12900K
  • Kingston Fury DDR5 4800MHz 2x16GB
  • MSI Radeon RX 6900 XT gaming x trio 16 GB
  • Kingston fury renegade 2 TB PCiE M.2 NVME SSD
  • Kingston Fury Renegade 1 TB Pcie m.2 nvme ssd
  • Be quiet! Dark rock TF 2 Cpu kjøler ( har ikke plass til vannkjøling i nåværende kabinett) 
  • Asus rog strix 1000W

Mitt setup i verdi i dag  = 35.000.-     Samlet ville jeg solgt det for 30k.

 

Det jeg vurderer er å egentlig gå tilbake til Geforce da jeg føler amd var et dumt valg ettersom jeg har 3 G sync skjermer til 6k stykket også..  Prøve å selge RX kortet for 8-9k ( det basicly helt nytt og jeg har kvittering på at det er kjøpt når det kostet 16k)   For så å kjøpe et 3090 TI kort til 17k å bruke det.  

Setter veldig pris på all hjelp og råd.   Det jeg er "redd" for er evt feil som kan komme når man bygger selv down the line også står man der uten å vite hva man skal gjøre

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til å oppgradere det du allerede har nei.

Så å spytte ut 50k for en ny pc som er littegrand raskere vil jeg ikke si er verdt pengene.

Priser på skjermkort siden 40 serien har blitt priset, så har resten gått i dass.

Tror ikke du skal forvente å få mer enn toppen 8k for kortet ditt, da du får 3090 til rundt 10k på bruktmarkedet og ti varianten for noen lapper til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...