Gå til innhold

Fórdispenser til katt (beste smartprodukt)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg står foreløpig mellom disse to feederne til katten. Hvilken bør jeg velge og hvorfor? Eller er det andre jeg bør se på?

Trixie TX8 Smart

https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/forautomat/976108

Petoneer Nutri Vision:

https://www.petoneer.com/NutriVision

 

For oss er det en fordel med smartfunksjoner og gjerne flere jo bedre. Det vil også si en god app med mye funksjoner. Også slike ting som statistikk, vanene til katten med spising, opptak/pushvarsler, etc. Mye plass til mat er også viktig.

Noen råd her? En av disse eller vurdere en annen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Katter pleier å ha god selvstyring på hvor mye mat de trenger, der hunder spiser til det er tomt.

Viktigste er vel å sørge for at de har tilgang til friskt vann når man er borte over litt tid.

Hvis du skal ha en feeder så ser egentlig begge greie ut. Greit å velge den som har minst risiko for å feile mens du er borte. Det være seg at den slutter å virke eller at strømmen går og den ikke tar over fra integrert batteri riktig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hanne9867 skrev (På 9.10.2022 den 17.47):

Jeg har alltid framme tørrfôr til katten, dvs. aldri trengt å posjonere. Dessuten trenger de tilsyn hver dag, så ville ikke valgt noen av de. 

Hei,

Jeg var egentlig ikke på jakt etter et svar om tilsyn til katten eller om å bruke feeder eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (På 9.10.2022 den 18.12):

Katter pleier å ha god selvstyring på hvor mye mat de trenger, der hunder spiser til det er tomt.

Viktigste er vel å sørge for at de har tilgang til friskt vann når man er borte over litt tid.

Hvis du skal ha en feeder så ser egentlig begge greie ut. Greit å velge den som har minst risiko for å feile mens du er borte. Det være seg at den slutter å virke eller at strømmen går og den ikke tar over fra integrert batteri riktig.

Takk for svar! 😊👍 Skal undersøke videre erfaringer angående pålitelighet på disse og batteritid. Ser at Trixie sin har videoopptak som trigges av bevegelse. Det har ikke Nutri Vision. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har dispensere for både vann og tørrfôr - helt usmart, hjemmelaget av brukt emballasje. 3 4 stykk 3D-printede biter er det smarteste, men kunne også gått uten:

Tørrfôr er en opp-ned fem liters vannkanne montert i 'kattehjørnet'. Hull saget i toppen slik at den øvre delen av enda en vannkanne kan settes inn som trakt for påfylling.

Vann er en 1.5 liters PET-flaske opp-ned i en passende vannskål (potatsalatemballasje 2 styk, den nederste limt på IKEA-underlag som brukes i hele kattehjørnet). Også festet mot veggen og en bit nederst i halsen for å holde den noen mm over skålens bunn. Mange PET-flasker er i dag så tynne at de bulker innover pga undertrykk. "Boble" ser ut til å holde (enn så lenge).

spacer.pngspacer.pngspacer.pngsignal-2022-12-29-160914_002.thumb.jpeg.be8145fc0a4e28b49bd048d56d39aaf8.jpegsignal-2022-12-29-160851_002.thumb.jpeg.1d67211cc3bfdc3c73c0d018555177e6.jpeg

Endret av trikola
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...