Gå til innhold

God of War Ragnarök varer angivelig i rundt 40 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gah! Kan ikke spill bare vare så lenge de trenger for å fortelle den historien de skal fortelle? Det er en uting at de skal trekke ut spillene med sideoppdrag, collectibles og annet unødvendig for historien. Det finnes unntak så klart, f.eks. var sideoppdragene i Witcher 3 en fornøyelse, men i all hovedsak synes jeg de skal holde et fokusert blikk.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Gah! Kan ikke spill bare vare så lenge de trenger for å fortelle den historien de skal fortelle? Det er en uting at de skal trekke ut spillene med sideoppdrag, collectibles og annet unødvendig for historien. Det finnes unntak så klart, f.eks. var sideoppdragene i Witcher 3 en fornøyelse, men i all hovedsak synes jeg de skal holde et fokusert blikk.

Jeg er for det meste enig - mange spill er unødig lange. Men som du sa, så finnes det unntak. Jeg tror på at Santa Monica kan skape en verden som er spennende nok til å rettferdiggjøre ~20 timer med ekstrainnhold. Jeg er vanligvis ikke særlig stor fan av postgame-innhold, men jeg holdt ut ganske lenge med forrige God of War.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (1 time siden):

Gah! Kan ikke spill bare vare så lenge de trenger for å fortelle den historien de skal fortelle? Det er en uting at de skal trekke ut spillene med sideoppdrag, collectibles og annet unødvendig for historien. Det finnes unntak så klart, f.eks. var sideoppdragene i Witcher 3 en fornøyelse, men i all hovedsak synes jeg de skal holde et fokusert blikk.

Det er jo ganske vanlig at spill i RPG sjangeren (GoW har jo nå beveget seg over til denne sjangeren, med action-rpg stil i lik tråd med AC-serien) har sideoppdrag. Jeg tenker det bare kommer med sjangeren og personlig liker jeg det.

Jeg er mindre fan av at andre spill som ikke er RPG skal ha masse sideoppdrag og saker, spesielt når det er satt i en kjedelig verden. Men om jeg måtte ta en generell beslutning så vil jeg heller ha det enn at alle spill ikke lenger har det.

Lenke til kommentar

Nå er vel sidequests i de fleste spill valgfritt så er vel bare å kjøre main story så kan de som liker å gjøre alt spillet har å tilby ellers gjøre det samme, sjeldent tvang å måtte gjøre det, er vel greit at de serverer begge grupper, tviler på historien er mindre vektlagt av den grunn. 
 

Jeg liker som regel å gjøre det meste, men er sidequests utrolig kjedelig som ikke henger med i story så kan jeg fint kjøre main story. 
 

Er da lite å klage på så lenge spillet har kvalitet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Gah! Kan ikke spill bare vare så lenge de trenger for å fortelle den historien de skal fortelle? Det er en uting at de skal trekke ut spillene med sideoppdrag, collectibles og annet unødvendig for historien. Det finnes unntak så klart, f.eks. var sideoppdragene i Witcher 3 en fornøyelse, men i all hovedsak synes jeg de skal holde et fokusert blikk.

Sterkt uenig! Ofte flettes sidequest sammen med mainstory slik at du veldig ofte får en bedre story sånn stort sett, i tillegg bli bedre kjent med verdenen og alle som tilhører den. Selvsagt er mye valgfritt så er bare å droppe å gjøre det, eller bare gi F i å kjøpe spillet rett og slett. Det handler om å gi spillere valgfrihet å kunne utforske å gjøre ting dem har lyst til, og hadde det vært etter ditt ønske hadde det blir fordærva kjedelig.
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (9 timer siden):

Gah! Kan ikke spill bare vare så lenge de trenger for å fortelle den historien de skal fortelle? Det er en uting at de skal trekke ut spillene med sideoppdrag, collectibles og annet unødvendig for historien. Det finnes unntak så klart, f.eks. var sideoppdragene i Witcher 3 en fornøyelse, men i all hovedsak synes jeg de skal holde et fokusert blikk.

DU bestemmer hvor lenge spillet skal vare, ingen andre. Det der med 40, 80, 90 timer må du ta med et saltutvinningsanlegg. Der er bare sprøyt 

Lenke til kommentar
Baldini skrev (18 timer siden):

Sterkt uenig! Ofte flettes sidequest sammen med mainstory slik at du veldig ofte får en bedre story sånn stort sett, i tillegg bli bedre kjent med verdenen og alle som tilhører den. Selvsagt er mye valgfritt så er bare å droppe å gjøre det, eller bare gi F i å kjøpe spillet rett og slett. Det handler om å gi spillere valgfrihet å kunne utforske å gjøre ting dem har lyst til, og hadde det vært etter ditt ønske hadde det blir fordærva kjedelig.

Tror jeg formulerte meg litt dårlig egentlig. Det jeg sier er at enten er innholdet bra nok til å inkludere det i spillet, eller så er det ikke det. Om det er bra nok, så bør det være en del av hovedstoryen. Om det ikke er bra nok, så bør det kuttes. I det aller minste bør det være godt nok til å KUNNE inkludere det i hovedhistorien (slik som nevnte Witcher 3), men kan gjerne være valgfritt. Verstingen her synes jeg er Assassin's Creed. Sidehistoriene er (som regel) ekstremt generiske, og det er så mange av dem at de drukner i hverandre. Enda verre med collectibles. For all del, noen collectibles er ikke å forakte, så lenge de har en funksjon og man føler de faktisk spiller en rolle for spillet, men å ha 20 forskjellige typer collectibles med 100-ish stk av hver, og i tillegg ikke vise de på et kart, da blir det drøyt.
 

Guybrush 3pwood skrev (12 timer siden):

DU bestemmer hvor lenge spillet skal vare, ingen andre. Det der med 40, 80, 90 timer må du ta med et saltutvinningsanlegg. Der er bare sprøyt 

Tja. Du kan sjelden gjøre spillet kortere enn utviklerne ønsker. Som en travel trebarnsfar, så ønsker jeg gjerne at utviklere satser på å kutte alt som er unødvendig i et spill, uavhengig av om det er sidequest eller main quest. Rett og slett at de tar en avgjørelse om noe er interessant nok å ha med eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...