Gå til innhold

AMDs nye OpenGL-driver kan gi heftig økning i ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Usikkert om forbedringen skyldes nye og bedre algoritmer eller at de gamle rett og slett var for dårlige."

Mangler skribenten språkforståelse? Dette er jo bare to måter å beskrive saken på, den ene med et positivt fokus, (skyldes nye og bedre algoritmer) elle å innta et negativt fokus (de gamle rett og slett for dårlig).

Man kan alltids ha en mening om det var for dårlig at man ikke klarte å skrive bedre algoritmer, men av og til trenger man rett og slett å se ting på en annen måte, noe som ikke er like lett år man ikke har forutsetninger for å si om man har forbedringspotensiale, og hvordan man utnytter dette. Noen ganger må man få ting til å fungere pga deadline, og da har man ikke nødvendigvis tid til å se om koden er effektiv, og hvor det eventuelt "feiler".

Til eksempel, før ble man belønnet etter antall linjer man kodet, og det ble selvsagt prioritert. I ettertid så man at det ble mye unødvendig koding, og man kunne redusere antall linjer og oppnå det samme, kanskje endog bedre, og som pga færre og bedre kodelinjer gjorde kjøringen raskere.

Man har derfor fått en ny konsensus på at antall linjer ikke er noe godt måltall. Men som sagt, først må man løse hovedproblemet, få koden til å kjøre, og løse oppgaven, helst uten feil. Når koden så er laget, kan det være at man får mulighet til å fokusere på om man kan løse det samme bedre, og med færre kodelinjer.

I denne omgang ser det altså ut som de har fått bedre tid til å sjekke dette, samtidig som HW forbedres, og med bedre koding får det til å kjøre smartere og raskere på både ny og "gammel" hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...