Gå til innhold

Rammelån krav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, kremt said:

Dette er vel motbevist mange ganger allerede. Men vil man ikke skjønne så er det ikke håp.

Det er så klart mange som har forhandlet om lik rente på rammelån som for annuitet, helt klart. 
På samme måte som mange som har forhandlet om enda bedre rente på tradisjonelt lån...

Lenke til kommentar
23 minutes ago, kremt said:

Dette er vel motbevist mange ganger allerede. Men vil man ikke skjønne så er det ikke håp.

Rammelån er dyrere for banken enn annuitetslån så det vil alltid være en ekstra kost knyttet til dette. Spørsmålet er om banken er villige til å ta det tapet for å beholde deg som kunde

Lenke til kommentar
scuderia skrev (11 timer siden):

Det store spørsmålet her, elefanten i rommet, rammelån eller ikke, er hvorfor i huleste vil noen som helst være kunde hos DnB ?

Skal jeg være ærlig, så var det hos DNB jeg fikk nok lån til å kjøpe bolig,uten å måtte ty til oppussingsobjekt (som jeg ikke er særlig lysten på å bruke tid og penger på).

Kunderådgiveren i DNB behandla meg mer individuelt, så på pengebruken min kontra sparinga mi, jeg hadde ingen dårlig betalingshistorikk,osv., og jeg satte selv opp et veldig realistisk budsjett på mitt forbruk, fremfor å bruke SIFO sitt referansebudsjett.

Jeg endte opp med å kjøpe bolig under det lånetilsagnet lå på  og jeg har god margin og 58% belåning, så renteøkninger biter ikke så hardt på meg (jeg har ikke forbrukslån, hytte, båt eller andre potensielle utgiftsbomber).

DNBs kunderådgiver tok alt med i beregningene, i motsetning til de andre bankene jeg søkte lån hos og som ga meg standardsvar på hvorfor de ikke ville gi meg høyere lån. 

Jeg sparer lett 3500-4000 kr./mnd. uten å måtte kutte kraftig ned på noe. Kutter jeg ut litt unødvendig forbruk, så sparer jeg fort 6000 kr./mnd.

Så,svaret på spørsmålet ditt: Jeg fikk rett og slett bare en mer individuell behandling hos DNB.

Det er ikke dermed sagt at jeg  kommer til å fortsette hos DNB hvis ikke jeg får konkurransedyktige vilkår.

Jeg har en bufferkonto som sķal være på ca 100 000 kr. i Næringsbanken,den har jeg  til 2.50%  rente (ingen bindingstid, gebyrer,begrensa uttak, osv.), og alt som ligger over 100 000 kr. kan jeg bruke fritt på ferier, ting jeg ønsker meg, osv. i tillegg til uforutsette ting. 

Endret av Mentos2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...