Redaksjonen. Skrevet 22. september 2022 Rapporter Del Skrevet 22. september 2022 Kunnskapsministeren vil ha digital strategi for skolene Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. september 2022 Rapporter Del Skrevet 22. september 2022 Bare å håpe på at dette ikke representerer en brems, slik at skolene henger enda mer etter fordi man "overvåker situasjonen" (AP sitt nye stjerneverktøy). Foreløpig er nok problemet mer at satsningen er så veldig forskjellig, basert både på enkeltlæreres kompetanse og drivkraft, og skoleledelsens frykt for det nye. Noen skoler er ganske progressive fordi man både har enkeltlærere og skoleledelse med stor interesse for faget og gode kunnskaper, mens andre henger etter pga manglende kompetanse og liten vilje til å anskaffe kompetansen, og der det heller motarbeides fremfor at man søker å skaffe kompetansen man trenger for en vellykket strategi og gjennomføring. Lenke til kommentar
c9c Skrevet 22. september 2022 Rapporter Del Skrevet 22. september 2022 Med disse lærerlønningene er det snart bare daffete lærere som kun lar elevene lesses ned med kun nettundervisning som er ferdig opplagt. F.eks. bare lar elevene drive med matteoppgaver på dataen mens lærer går rundt og gir småhjelp her og der. Da forstår jeg jo at behovet for lærerutdanning forsvinner helt. 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 23. september 2022 Rapporter Del Skrevet 23. september 2022 Det er veldig mye dårlige lærere og de blir ikke bedre med flere 'digitale arbeidsflater' som man kaller det så fint. Ville heller brukt penga på coaching av dårlige lærere og redusere overhead og byråkrati for lærerne. La mer tid gå til selve undervisning og for elever, mindre skjemaer og annet bullshit. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. september 2022 Rapporter Del Skrevet 26. september 2022 Det er noe med læreres arbeidstid som begrenser muligheten til å innføre nye ting. De er opptatt med elever stort sett hele dagen, som selvfølgelig er kjerneoppgaven til en lærer. Den eneste muligheten for å innføre nye systemer o.l. blir da på ettermiddag og kveldstid. Da blir det nesten opp til lærene selv om de ønsker å gjøre dette. Motivasjonen burde la ligge på muligheten for flere lønnstrinn som gulerot, mot å lære nye ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå