Gå til innhold

Krav om app for å vite pris på parkering


Anbefalte innlegg

Er det ikke krav om at man kan få vite prisen på parkering før man velger å parkere der? 

Opplever at et selskap ikke opplyser om pris hverken på stedet eller nettsiden, man må ringe eller laste ned app. Eventuelt kjøre inn på området, finne automat se pris og så betale for å ha sjekket pris på automat. Da kamera belaster fra man kommer inn og man betaler når man drar.

Her er det Apcoa, i dette tilfelle. Tvers over veien er annet selskap. Erfarer at det kan være, store, forskjeller på timepris på samme område. Liker derfor å sjekke pris før jeg parkerer. 

F. eks i en by er det 10 kr timen på en parkering og 40 kr timen ved siden av... 

IMG_20220920_162017.jpg

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ole3 skrev (15 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at du ikke blir belastet for de første minuttene?

Da bør du ha tid til å svinge innom automaten.

Men, ja - Det hadde vært fint med en stor plakat med priser ved innkjøringen!

Mulig man ikke blir belastet, men det er risikosport hos de ulike aktører. Fakturagebyret pluss minutter....

Så lenge det er bom eller kamera fra innkjøring, er jeg overrasket over at det ikke stilles krav til prising. Kommunale parkeringer har prisskilt når det er bom eller kamera. Etter det jeg har erfart. 

Å parkere på "feil" parkering i en by kan koste flere hundre kroner ekstra. Da prisforskjellen kan være enorm. 

Annet er at private, selskap ofte tar betaling hele døgnet, der en kommunal parkering kan ha betaling bare  viss tid på dagen osv.

Er det ikke krav om å vise priser på skilt der det er bom og kamera? 

Man må selvsagt ha to skilt nå. Det er bare å ha stor tekst over med El på ett skilt og drivstoff på annet skilt. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (49 minutter siden):

Jeg har fem forskjellige parkeringsapper for den kommunen jeg bor i. Det funker helt fint fordi det i de aller fleste tilfeller ikke er nødvendig å gå inn på appen så fort man har registrert både bil, skiltnummer og bankkort. Da kjører man inn og ut og pengene blir trukket fra kortet.

Det er kjekt på steder man bruker mye. Jeg har ikke interesse av å laste ned egen app for alle parkeringstilbydere på tur i Norge (og Sverige). I det hele tatt er jeg svært selektiv med hvit mange apper jeg gidder å ha, opp mot reell nytte og hyppighet av bruk. 

Syntes forøvrig det er helt ok å bare dra kortet når man skal dra. 

Tema er at man lett bør kunne vite hva parkeringen koster. Uten å måtte ha app. 

Noen har nok penger og bryr seg svært lite om det koster 10 kr timen eller 60 kr timen. 

Jeg ønsker raskt og lett å vite timepris, uten å måtte ha app eller måtte betale for tur innom parkeringsanlegg. 

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gangleri skrev (40 minutter siden):

Burde forby da tulle der, prisar skal vera lett tilgjengelige vist du vil leka butikk. Blir da sama så at Rema kreva at du har æ innstalert får at du skal sjå prisane. Dei sparar jo ein god del peng på å ikkje ha prislappar, både digitale og papir variantar.

At Apcoa ikke opplyser om parkeringspriser på nettsiden når man leser om den aktuelle p-plassen på deres nettsider blir bare idiotisk.

Jeg ringte dem, dette var tidlig på morgen og jeg forventet da rask svar, på telefon personen umiddelbart svar på timeprisen. - Som gjorde at jeg tok den kommunale p-plassen like ved (for der stod prisen) 😊

Feil valg av p-plass kan koste flere tusen ekstra (i prisforskjell) bare på en uke!.. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...