Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Fruugo?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner noen varer jeg kunne tenkt meg å handle fra det engelske firmaet Fruugo. Men dessverre er hjelpesidene så godt som ubrukbare, synes jeg. Noen som har erfaringer med å handle fra dette firmaet?

Det jeg først og fremst vil vite er om jeg må betale toll på det jeg handler ved innførsel, altså om firmaet er VOEC-registrert for eksport til Norge.

Det forteller hjelpesidene ingenting om, ei heller opplyser de heller ikke en epostadresse det går an å bruke; jeg vil kalle nettstedet deres for kundefientlig, altså til å bli frustrert over! Kan noen hjelpe meg i gang?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selskaper som ikke tilbyr kontaktinformasjon bør du styre unna. Det pleier å vise seg senere hvorfor de ikke vil at du skal nå tak i dem. Typisk at du føler for å klage.

Skrevet
vidor skrev (26 minutter siden):

Selskaper som ikke tilbyr kontaktinformasjon bør du styre unna. Det pleier å vise seg senere hvorfor de ikke vil at du skal nå tak i dem. Typisk at du føler for å klage.

Nja, de tilbyr fysisk adresse og telefonnummer, men altså ikke epostadresse. Det er litt svakt. Bl a så handlet jeg en del fra cdon.no før, men da de ikke oppgir noen epostadresse eller telefonnummer har jeg sluttet å handle fra CDON.

Fruugo har jeg tenkt å gi en sjanse selv om jeg vet at å reklamere på et kjøp fra utlandet ofte er fånyttes, det vet man kan være en kalkulert risiko.

  • 1 måned senere...
Skrevet

Fruugo er helt forferdelig. Skulle kjøpe en høstkranst til døren - fikk en julekrans (i plast fra Kina) etter 6 uker. Ingen muligehte for å komme i kontakt med kundeservice, ingen angrerett grunnet Fruugo sin rolle som formidler av forhandlere og jeg er kr 349 fattigere. ALDR MER FRUUGO. Cecilie

Skrevet

Nå har jeg fått hjem alt fra min første bestilling. Jeg bestilte fire varer, det kom i fire forsendelser med Helthjem, alt fra Kina. Fruugo bare formidler salg, de har ikke varer på lager i England hvor de holder til.

Fornøyd?

Sånn passe, litt under middels. Var lite fornøyd med kvaliteten på tre av varene, den fjerde var helt topp. Problemet med Fruugo for mitt vedkommende var at beskrivelsen av varene var ganske så dårlig, bare enkeltord på «Google-engelsk» gir dessverre ikke den grundigste beskrivelsen. Og det tok vel litt lang tid. Varene var heller ikke spesielt billige.

Bestille fra dem igjen? Det tviler jeg på, men har ikke helt stengt døra for dem.

Skrevet

Like greit å bestille direkte fra AliExpress eller eBay.co.uk

Blir som regel både billigere og litt raskere enn å gå via et tredje selskap som bare legger på prisen og pakker om.

  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo.

Endret av Svein.T
Skrevet

Dårlige leverandører leverer ofte størrelser som er -1 eller -2 i forhold til hva folk forventer (XXL/XL). Fatter ikke at de gidder, når alle andre klarer å forholde seg seriøse.

Husk at dette er videresendere som er satt opp på en slik måte at de ikke skal håndtere problemer, så sånn sett ber du problemer.

Som regel har du en høvelig grei support med f.eks AliExpress, men om selger holder på med svindel (som f.eks å gjenbruke sporenr for frakt) sliter de også.

Skrevet
Svein.T skrev (På 10.11.2022 den 12.22):

Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo.

Jo, de oppgir telefonnummer: +44 161 938 0150

  • 1 måned senere...
Skrevet

Fikk etter mye om og men returskjema med navn på kinesisk firma og framgangsmåte for retur. Returnerte varen med nødvendig porto og tolldeklarasjon for Kina. Har ingenting hørt etter 1,5 mnd, og nå vil Klarna ha betaling.

  • 2 måneder senere...
Skrevet

Bare svindel og bedrag bestilte Mini-VCI J2534 og Toyota Techstream dessverre så var platen som skulle inneholde Techstream og driver for OBD2 kabelen tom for innhold 600,- kostet dette styr unna 

  • 4 måneder senere...
Skrevet

Hold dere langt unna fruugo.

I dag er det 31. juli, og jeg har enda ikke fått vare som ble bestilt og betalt 23. april.

Ikke mulig å oppnå kontakt med dem heller. 

Vidar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...