Gå til innhold

Motorcross


a.steenoven

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 15 år som har lyst til å starte med cross, men jeg lurer på hvilke crosser som er greit for nybegynnere? Har sett litt på 125 2takt men er redd den kanskje blir litt for sterk for meg, men så også på en 85cc 2takt men tror den blir litt liten for meg. Har også sett på 250cc 4takt men leste om at aldersgrensa på det var 16. Jeg er 170 høy og veier 56kg. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne den rette for meg😊

Endret av a.steenoven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling paa motocross, saa hvordan de er opptrimmet, vet ikke jeg.

Kjoerte mye 100 og 125 kubikkere tidligere. 4 taktere vel og merke.

Laerte da at de 25 kubikkene gjorde mye ut av seg. 

En 50 kubikker er en moped.

En 100 kubikker er en 100 kubikker.

En 125 kubikker er en motorsykkel.

Motorsykkelen, starter paa 125 kubikk.

Jeg ville valgt en 125 kubikker.

Lenke til kommentar

Kult! Alltid moro når flere kjører :)

Jeg var omtrent i dine sko når jeg begynte størrelsemessig, altså 165 - 170cm og ca 60kg. Synes 125 2 takt var flott å lære på, kraftig nok til å gjøre det meste men ikke kraftig nok til at man mister kontrollen lett. Prøvde 85 2 takt, men det gikk så tregt at jeg holdt på å bli gal etter 2 kjøreturer. Kjørte til slutt mye 125 og 250 4 takt, og synes 4 takt var mye bedre å kjøre enn 2 takt.

så jeg anbefaler 125, om du liker 2 eller 4 takt best er opp til deg, det må du nesten bare prøve for å velge den som passer deg og kjørestilen du har. Jeg er fan av yamaha og honda, og har stort sett ikke kjørt noe annet, solide sykler som tåler å misbrukes.

jeg har ikke kjørt noe særlig de siste 10 åra, så mulig ting har endret seg siden da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...