Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1-DIN spiller til gammel bil


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en rimelig 1-DIN spiller til en eldre bil som stilmessig ikke kræsjer fullstendig med resten av dashbordet. Ser at både Blaupunkt og Continental har noen som støtter bluetooth, dab+ og handsfree tlf. (CD-spiller trenger jeg ikke)

image.png.37aa34416875a07845376388d1176478.png

https://bilradiospes.no/blaupunkt/nurnberg200dab/blaupunkt-n%c3%bcrnberg-200-dab-bt-dab-plus-bt-usb-aux-shortbody

image.png.7a718a05aa3defd8b13069d1d3f58947.png

https://bilradiospes.no/continental/trd7412ubor/continental-trd7412ubor-bt-dab-plus-aux-usb-shortbody

Er det noen som har erfaringer med noen av disse? Plusser og minuser? Andre forslag?

 

 

 

 

 

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blaupunkt har jo vært en aktør siden tidenes morgen snart så tenker du nok ikke går feil med de. Continental viste jeg ikke drev med annet enn dekk. 

Blaupunkt har jo faktisk en moderne spiller som er en utseendemessig kopi av en kasettspiller de tilbydde på det glade 80 tallet, den er ikke akkurat rimelig så passer nok ikke dine kriterier, men legger den i tråden her likevel :)

https://www.bassbrothers.no/bilstereo/spillere/blaupunkt-bremen-sqr46-dab

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (4 minutter siden):

Blaupunkt har jo vært en aktør siden tidenes morgen snart så tenker du nok ikke går feil med de. Continental viste jeg ikke drev med annet enn dekk. 

Blaupunkt har jo faktisk en moderne spiller som er en utseendemessig kopi av en kasettspiller de tilbydde på det glade 80 tallet, den er ikke akkurat rimelig så passer nok ikke dine kriterier, men legger den i tråden her likevel :)

https://www.bassbrothers.no/bilstereo/spillere/blaupunkt-bremen-sqr46-dab

 

Lekkert! 😎

image.thumb.jpeg.03b89e6e14432ff27eed022c87fff692.jpeg

Men ja, er noen tusenlapper mer enn jeg er klar for å bruke.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg valgt den @Evil-Duck linket til.
Min erfaring med Conti sine produkter er at alt mekanisk går til helvete etter kort tid.
Nå er min erfaring med Conti i buss og ikke bil, men på 3 år har vi på 2 busser byttet ut radioene 7 ganger så langt. (volumkontrollen slutter å virke ganske kjapt.
2 av dem tok spilleren nesten fyr.

Den Bremen SQR er laget konkret for eldre biler og ser fantastisk ut montert i rette bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (14 minutter siden):

Blaupunkt har jo vært en aktør siden tidenes morgen snart så tenker du nok ikke går feil med de. Continental viste jeg ikke drev med annet enn dekk. 

Conti er faktisk ganske store på flere områder. Dvs, de har kjøpt seg opp i diverse bedrifter, og har ekspandert ganske heftig.

Her kan du se hva de har produsert til den nye VW-bussen.

Her er et utvalg av hva de styrer med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Evil-Duck skrev (På 22.8.2022 den 17.20):

Blaupunkt har jo vært en aktør siden tidenes morgen snart så tenker du nok ikke går feil med de

Ikkeno’ er hva det var…

Sitat

Blaupunkt GmbH was a German manufacturer of mostly car audio equipment. It was owned by Robert Bosch GmbH from 1933 until 1 March 2009, when it was sold to Aurelius AG of Germany. It filed for bankruptcy in late 2015 with liquidation proceedings completed in early 2016. The brand is now managed by GIP Development SARL of Luxembourg and is used on various product groups worldwide

Kilde.

Er jo lov å håpe at sjelen og kvaliteten som var der en gang fremdeles bor i produktene men…

Lenke til kommentar
NoBo skrev (Akkurat nå):

Ikkeno’ er hva det var…

Er jo lov å håpe at sjelen og kvaliteten som var der en gang fremdeles bor i produktene men…

Er neppe det samme som opprinnelsen, dessverre! Blaupunkt var tidligere regnet som kremen av bil-audio, før det tok skikkelig av med dette. Men, såvidt jeg vet er det helt kurant (ift pris/ytelse) det som selges i dag. Ikke top-notch, men helt greit.

Lenke til kommentar

Det virker som det gikk skikkelig utforbakke med Blaupunkt fra og med 2008/2009 da merket ble solgt fra Robert Bosch GmbH til et investeringsfond. I dag er alt "made in China" ifølge Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Blaupunkt

Jeg er husker godt Blaupunkt-spillerne på 90-tallet da RDS-teknologien kom og var en liten revolusjon for radiolytteopplevelsen i bil på farten. Den Blaupunkt-spilleren jeg har kjøpt gir ikke den samme kvalitetsfølelsen når man vrir og trykker på knapper som sånn jeg husker de spillerne. Får mer inntrykk av at dette er et generisk billig Kina-produkt med en Blaupunkt-spesifikk front. Men igjen, til den prisen så er det helt greit. Savner dog muligheten for å koble til ekstern hands free mikrofon, den innebygde er ikke så god. 

Forventer mer premium følelse fra disse: 

Frankfurt-modellen for 90-tallsbilen og Bremen-modellen for 80-talls bilen ? :)

Endret av Hollabaloo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...