Gå til innhold

Gjør FX 5900 til FX 5950 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hassum,12/01/2004 : 15:14] Just for the record så sjekket jeg kortet mitt med orginal BIOS opp mot 5950 BIOS'en. Begge gikk på default hastighet fra BIOS. Forskjellen var ikke mere enn snaue 200 poen i 3dMark 03.

Hadde vært morro om noen kunne ha moddet litt på biosen (vet det er gjort før) slik at latencyen blir bedre. En ting til med at du modder skjermortet ditt til 5950u er at coren for mere volt. Folk som først klokket til 520/950 kunnen nå klokke til 580/1050.

de som hadde sjekket på futuremark påstod at corespenninga var den samme men at minnet fikk litt ekstra juice... samtidig er det slik det har blitt sagt at latencyen på minnet er høyere på 5950 enn 5900 og 5900 ultra... Derfor er det ikke noe vits å modde kortet hvis du når 5950 hastighet med et 5900/u fra før.. da vil du bare få lavere ytelse (hvis du ikke skal klokke derifra igjen da...)

Lenke til kommentar
En tråd med samme tema har allerede vært i gang i et døgn:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=192396

 

PS: Er det ikke litt bedre om "Tfosheim" eller de andre som legger ut nyhetene på forsiden til HW.no linker direkte til trådene som omhandler temaet i stedet for å lage en ny tråd?

Jeg har faktisk postet denne nyheten for tre dager siden.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=191524

 

Synes også det er merkelig at nyhetsskribentene alltid må lage en ny tråd, når det allerede blir diskutrert flere steder på forumet.

 

Jeg fikk litt lyst til å kjøpe Gainward FX5900(XT) skjermkortet med 2.8ns ram og deretter flashe det til FX5950 Ulta, men egentlig så har jeg ikke behov for raskere skjermkort enda

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Da har jeg flashet mitt MSI FX5900 til FX5950..

 

Funker utmerket..

 

Fikk 7063 3DMark03 ved 550\1000.

 

Får klokket endel lengre nå..

 

Hilsen Fosco

Hvilke MSI kort har du a? 5900XT, 5900 eller 5900Ultra? Nice klokk forresten! Bra score og!

5900, 128mb.. med 2.2ns minne

 

Hilsen Fosco

 

NB! Skjermkort er kjølt av Waterchill

Endret av Fosco
Lenke til kommentar
Da har jeg flashet mitt MSI FX5900 til FX5950..

 

Funker utmerket..

 

Fikk 7063 3DMark03 ved 550\1000.

 

Får klokket endel lengre nå..

 

Hilsen Fosco

Hvilke MSI kort har du a? 5900XT, 5900 eller 5900Ultra? Nice klokk forresten! Bra score og!

5900, 128mb.. med 2.2ns minne

 

Hilsen Fosco

 

NB! Skjermkort er kjølt av Waterchill

Kjører min på luft (fåreløpig) og har 550/1000 i klokk... gleder meg til Vannet kommer på :)

Lenke til kommentar

Ok, da kjører jeg off-topic;

sett i lys av denne nye "oppdagelsen", hvilket skjermkort gir mest for penga ?

 

Burde jeg kjøpe et Gainward FX5900 non-ultra til 2053,- og modde/klokke det opp, eller er PowerColor Radeon 9800 Pro til 2523,- et bedre valg ?

Noen som vet hvor mye disse ventes å synke når de nye kjernene kommer i mars ?

 

Er det ikke en veldig liten forbedring med bare et par hundre poeng i 3dmark2003, mao. har ikke egentlig FX5900 alltid vært et mye bedre kjøp enn FX5950 ?

 

Uansett hvilket jeg kjøper skal det moddes med Zalman Heatpipe m/vifte, så kjøling burde ikke være det største problemet (?).

 

PS! Er det noen som har hørt om lignende mod for FX5600 non-ultra ?

Lenke til kommentar
Ok, da kjører jeg off-topic;

sett i lys av denne nye "oppdagelsen", hvilket skjermkort gir mest for penga ?

 

Burde jeg kjøpe et Gainward FX5900 non-ultra til 2053,- og modde/klokke det opp, eller er PowerColor Radeon 9800 Pro til 2523,- et bedre valg ?

Noen som vet hvor mye disse ventes å synke når de nye kjernene kommer i mars ?

 

Er det ikke en veldig liten forbedring med bare et par hundre poeng i 3dmark2003, mao. har ikke egentlig FX5900 alltid vært et mye bedre kjøp enn FX5950 ?

 

Uansett hvilket jeg kjøper skal det moddes med Zalman Heatpipe m/vifte, så kjøling burde ikke være det største problemet (?).

 

PS! Er det noen som har hørt om lignende mod for FX5600 non-ultra ?

Fx5900 klokket og moddet til 5950 vil sannsynligvis yte bedre enn 9800.

Lenke til kommentar
Ok, da kjører jeg off-topic;

sett i lys av denne nye "oppdagelsen", hvilket skjermkort gir mest for penga ?

 

Burde jeg kjøpe et Gainward FX5900 non-ultra til 2053,- og modde/klokke det opp, eller er PowerColor Radeon 9800 Pro til 2523,- et bedre valg ?

Noen som vet hvor mye disse ventes å synke når de nye kjernene kommer i mars ?

 

Er det ikke en veldig liten forbedring med bare et par hundre poeng i 3dmark2003, mao. har ikke egentlig FX5900 alltid vært et mye bedre kjøp enn FX5950 ?

 

Uansett hvilket jeg kjøper skal det moddes med Zalman Heatpipe m/vifte, så kjøling burde ikke være det største problemet (?).

 

PS! Er det noen som har hørt om lignende mod for FX5600 non-ultra ?

Fx5900 klokket og moddet til 5950 vil sannsynligvis yte bedre enn 9800.

Hvor mye kan man minimum forvente seg å få overklokket kortet etter flash da ?

Og er det Gainwardet et bra valg ? Spiller det virkelig ingen rolle om man velger xt, non-ultra eller ultra ?

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Ok, da kjører jeg off-topic;

sett i lys av denne nye "oppdagelsen", hvilket skjermkort gir mest for penga ?

 

Burde jeg kjøpe et Gainward FX5900 non-ultra til 2053,- og modde/klokke det opp, eller er PowerColor Radeon 9800 Pro til 2523,- et bedre valg ?

Noen som vet hvor mye disse ventes å synke når de nye kjernene kommer i mars ?

 

Er det ikke en veldig liten forbedring med bare et par hundre poeng i 3dmark2003, mao. har ikke egentlig FX5900 alltid vært et mye bedre kjøp enn FX5950 ?

 

Uansett hvilket jeg kjøper skal det moddes med Zalman Heatpipe m/vifte, så kjøling burde ikke være det største problemet (?).

 

PS! Er det noen som har hørt om lignende mod for FX5600 non-ultra ?

Fx5900 klokket og moddet til 5950 vil sannsynligvis yte bedre enn 9800.

Hvor mye kan man minimum forvente seg å få overklokket kortet etter flash da ?

Og er det Gainwardet et bra valg ? Spiller det virkelig ingen rolle om man velger xt, non-ultra eller ultra ?

Ikke XT men non-ultra... klokket min til fine 550/1000 etter flash... kommer sannsynlig høyere når jeg får vannkjøling på saken håper på å nå 600 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...