Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2023


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DiNozzo skrev (1 minutt siden):

Takk for svar, Anony m. Har grei kontroll på svømminga og hvis det i tillegg er det siste man skal gjennom, så er det uansett bare å gi jernet.

Så bra! Ja det er bare å skvise ut det siste man har også kan du hvile etter du er ferdig med opptaket. Lykke til!☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Anony m skrev (12 timer siden):

Jeg svømte personlig fortere enn det jeg har gjort på trening. Det hjelper på at det er tre andre som svømmer samtidig sånn at man får pushet seg selv litt ekstra. Var nesten 40 sek foran makstiden i mål og så fort har jeg ikke svømt før. Litt tørr i halsen etter løpinga da det var veldig tung luft i gymsalen.
 

mellom hver øvelse er det litt variasjon. Er du blant de første puljene så går det ganske radig, men dersom man er litt lengre bak er det litt mer venting da løpingen tar ca. 10 min for hver pulje og all svømmingen fullføres av en pulje før neste kommer.

Jeg hadde samme opplevelse i fjor! Adrenalinet hjalp meg mye når det kom til svømminga, og man er veldig preget av "det er nå det gjelder". Opplevde også samme i forhold til løping - Hadde god kontroll på løpinga, men lufta gjorde sånn at det føltes som Sahara i munnen etter bare typ 30 sekund😅Greit å være forberedt på! 

Lenke til kommentar

Noen som har vært på opptak som kan si om hvor strenge de er med hvordan man utfører lav bom. Ser for eksempel at på instruksjonsvideoen så ligger jenta på en sånn måte at armene har litt vinkel opp til bommen, altså ikke loddrett. Jeg merker veldig stor forskjell på om jeg ligger typ rett under bommen og har armene rett opp, kontra om jeg har kroppen litt «forbi» bommen, sånn at armene får litt vinkel. Er altså litt redd for at jeg kan ryke kun på grunn av små forskjeller i posisjonering😅 og blir bommen justert etter høyde (eller det vil si lenge på armer)?

Lenke til kommentar
Irrelevant99 skrev (1 minutt siden):

Noen som har vært på opptak som kan si om hvor strenge de er med hvordan man utfører lav bom. Ser for eksempel at på instruksjonsvideoen så ligger jenta på en sånn måte at armene har litt vinkel opp til bommen, altså ikke loddrett. Jeg merker veldig stor forskjell på om jeg ligger typ rett under bommen og har armene rett opp, kontra om jeg har kroppen litt «forbi» bommen, sånn at armene får litt vinkel. Er altså litt redd for at jeg kan ryke kun på grunn av små forskjeller i posisjonering😅 og blir bommen justert etter høyde (eller det vil si lenge på armer)?

Du får mulighet til å teste hvordan du vil ha bena under øvelsen, men selve bommen får man ikke justere. Så det er kun den «krakken» som beina er på som man får lov å ta nærmere/lengre unna. 
kroppen skal være strak og armer skal strekkes helt ut før nytt opptrekk. Så lenge man har trent styrke i armer og testet øvelsen på forhånd så skal det gå veldig fint.

Lenke til kommentar
søker 2023 skrev (2 minutter siden):

Noen som vet om man får beskjed om hvor lang tid man bruker på hver runde på løpetesten, og hvor mange runder man har igjen? Eller er det generelt en klokke der hvor man kan se tiden? Er redd jeg underestimerer og må ta igjen mye de siste minuttene. 

Instruktøren som har ansvaret for deg teller runder. Instruktøren melder for hver runde du passerer. Da får du også beskjed om du ligger foran eller bak for å klare tiden. En stor klokke med sekunder og minutter er på veggen i gymsalen i Oslo. 
 

Gi gass og hold jevnt tempo som du vil klare å holde ut med. Eventuelt øk tempo mot slutten ved behov. Lykke til! :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
søker 2023 skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Det gjorde meg mer rolig. 

Vet du også hvor man skal møte opp? Er det bare ved hovedinngangen til PHS (Oslo) til oppsatt tidspunkt?

Godt å høre! Har troa :) Som kjent for mange hjelper adrenalinet og opptakssituasjonen veldig på prestasjonen.

Stemmer. Alle venter utenfor porten og venter på å bli sluppet inn til tiden. Er ofte her man kommer i prat med folk. Jeg kom selv tidlig og synes det var en fin mulighet å bli litt kjent med de man skal opp med.

Lenke til kommentar
Phs2022 skrev (15 timer siden):

Da var det fysiske tester på meg i morgen... Nervøs, spent og kvalm som bare det!! Ønsker alle andre som skal i morgen og resten av dagene, massse lykke til! Stå på🙌🏻

Dette klarer du! Masse lykke til:) 

Lenke til kommentar
Irrelevant99 skrev (13 timer siden):

Noen som har vært på opptak som kan si om hvor strenge de er med hvordan man utfører lav bom. Ser for eksempel at på instruksjonsvideoen så ligger jenta på en sånn måte at armene har litt vinkel opp til bommen, altså ikke loddrett. Jeg merker veldig stor forskjell på om jeg ligger typ rett under bommen og har armene rett opp, kontra om jeg har kroppen litt «forbi» bommen, sånn at armene får litt vinkel. Er altså litt redd for at jeg kan ryke kun på grunn av små forskjeller i posisjonering😅 og blir bommen justert etter høyde (eller det vil si lenge på armer)?

Jeg var på fysiske tester i fjor, men fikk ikke godkjent lav bom ettersom bommen traff for langt nede på brystet. Du skal ligge slik at arbeidsbanen er lengst, som da blir øvre del av brystet.

Lenke til kommentar
Hildebr0rvik skrev (6 timer siden):

Jeg var på fysiske tester i fjor, men fikk ikke godkjent lav bom ettersom bommen traff for langt nede på brystet. Du skal ligge slik at arbeidsbanen er lengst, som da blir øvre del av brystet.

Har du sett instruksjonsvideoen for øvelsen? Vil ikke si at bommen treffer øvre del av brystet der. Hvordan gjorde du det i forhold til jenta på videoen?

og er det sånn at de ber deg utføre øvelsen uten å si noe først, for så å ikke gi godkjent pga teknikk? Altså får man mulighet til å rette på teknikken eller gir de ikke godkjent uten at man får prøvd riktig teknikk, hvis man utfører det litt feil? Må være kjipt om får ikke godkjent fordi man ikke var klar over at teknikken ikke var riktig..

Lenke til kommentar
Irrelevant99 skrev (1 minutt siden):

Har du sett instruksjonsvideoen for øvelsen? Vil ikke si at bommen treffer øvre del av brystet der. Hvordan gjorde du det i forhold til jenta på videoen?

og er det sånn at de ber deg utføre øvelsen uten å si noe først, for så å ikke gi godkjent pga teknikk? Altså får man mulighet til å rette på teknikken eller gir de ikke godkjent uten at man får prøvd riktig teknikk, hvis man utfører det litt feil? Må være kjipt om får ikke godkjent fordi man ikke var klar over at teknikken ikke var riktig..

I fjor var det sånn at de kun teller repetisjonene som er utført riktig, og er helt oppi bommen med brystet. Så de teller feks 1, 2 men ikke nr 3 dersom du ikke er helt oppe. Men du kan fortsette så lenge du klarer til du har 4 godkjente repetisjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mlqrs23 skrev (9 timer siden):

Er det noen som har hørt noe i forhold til bolig i Bodø? Eller har de ikke begynt å tildele så tidlig? Søkte ikke bolig i fjor så vet ikke noe om den prosessen og føler det står så lite på Studentinord sine sider. 

Hva har du søkt på?😊 Jeg har ikke hørt noe enda, men de sa tildelingen begynner nå i månedsskiftet😊

Lenke til kommentar
phssøker2023 skrev (9 timer siden):

Hva har du søkt på?😊 Jeg har ikke hørt noe enda, men de sa tildelingen begynner nå i månedsskiftet😊

Oja så bra!☺️ Begynte å bli bekymret for det var en som sa at de begynte i februar, og jeg enda ikke hadde hørt noe! Men jeg har søkt de studentboligene som ligger i mørkvedlia, rett i nærheten av phs! Søkte ikke så mange så håper jeg får en av de. Hva med deg?☺️

Lenke til kommentar
Mlqrs23 skrev (18 timer siden):

Er det noen som har hørt noe i forhold til bolig i Bodø? Eller har de ikke begynt å tildele så tidlig? Søkte ikke bolig i fjor så vet ikke noe om den prosessen og føler det står så lite på Studentinord sine sider. 

hva har dere som har søkt boliger i Bodø i snitt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...