Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Erfaring med seng fra Svane Zoul eller Høie e250?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med seng fra svane zoul eller høie e250?

Vi står mellom disse sengene. Kriteriene er: Fast seng! Jeg sliter med vond rygg og den Jensen sengen Vi kjøpte for 4 år sida holder ikke mål for ryggen min. 

Ønsker ikke en seng som gjør at jeg føler jeg ligger i en hengekøye. 

Mannen min ligger også ekstremt urolig på nettene, så vi har faktisk vurdert å kjøpe to 90-senger og evt bare sette de inntil hverandre. Dette går kun med den regulerbare sengen fra høie, da svane ikke har den i 90-mål. 

Heller mot Høie, syns det er godt at den virker så fast også har den en slags memoryfoam aktig overmadrass. 

Liker forøvrig svane sin intelligel system. 

Men vanskelig å vite hva som faktisk er best for ryggen. 

Er det noen som har 2 90-senger inntil hverandre og opplever at det går fint? Eller blir det fort til at de sklir fra hverandre osv? 

Lenke til kommentar
  • aklla endret tittelen til Erfaring med seng fra Svane Zoul eller Høie e250?
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si noe generelt om disse sengene. Men kjenner et par som har ryggproblemer og de sier de blir mye dårligere i ryggen av memoryfoam madrasser, da kroppen "sitter fast" i disse og de dermed ikke får beveget seg noe særlig i søvne og ryggen blir stivere.

Selv har jeg memoryfoam og digger det.

Å velge seng er nok noe av det vanskeligste man kan gjøre, siden man tilbringer så mange timer av døgnet i den. Spesielt når det er så individuelt hvilken seng som passer.

Lenke til kommentar

Med en sengestamme hvor madrassen ligger nedi stammen, så er det umulig for madrassen å skli ut.

Jeg har stamme og madrass fra Ikea.
Kjøpte den dyreste madrassen de hadde, og den hardeste.
Jeg prøvde sengen på Ikea, og var den jeg likte mest, men var missfornøyd når jeg kom hjem, men jeg regnet med at den måtte "ligges inn", så nå er den perfekt. 
Jeg bor alene, men har 2x 90.
Jeg bruker den ene madrassen, og den bærbare PCn ligger på den andre.
Noen ganger ligger jeg på skrå, for da vil ikke tærne stikke utfor madrassen.

Ingen erfaring med andre senger, så det hjelper nok ikke så mye.

Lenke til kommentar

Eg har hatt Svane Zefir i 10+ år og kjøpte nyleg ei seng i nesten tilsvarande modell, under navnet Svane Zolar for eit anna familiemedlem, men som eg òg av og til brukar. Den har madrass som kan snus for å få ulik hardheit. Begge sengene er med 6 cm IntelliGel, så kanskje hakket over den TS nevnte.

Seng er veldig personleg, så det er umogleg å spå kva som fungerer best for deg, men eg kan i alle fall skrive under på at eg er veldig nøgd med våre senger. Det finnes nok mange gode der ute i ulike merker, men eg kjøpte Svane igjen sidan eg så visste kva eg fekk.

Mitt beste tips er å prøve så mykje du får til. Det er avgrensa kva ein får prøvd i ein butikk. Først etter ei natt eller over ei lengre tid veit ein gjerne om senga fungerer eller ei. Har du familie eller kjente med ei av sengene så kanskje du kan få prøvd ei natt.

Memory foam er ikkje noko for meg. Eg snur meg ein del og blir aldri komfortabel i det, men det er igjen individuelt.

Mtp. to 90-senger så bør det gå bra så lenge ingen blir liggande midt på. Lurt med ei 180-overmadrass i så fall. I verste fall kan du feste dei til kvarandre på eit vis.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...