Gå til innhold

har unge mennesker blitt dummere med åra?


Mr.M

Anbefalte innlegg

Fantomtegningen skrev (22 timer siden):

Jeg husker den black-out utfordringen fra barneskolen (over 17 år siden, åhuffameg....).
Meningen var at kaldkvele seg selv, for så å få en euforisk opplevelse da man kviknet til igjen.
Heldigvis var jeg litt mer oppegående på den tiden enn de andre og hoppet glatt over det tullet.

Blackout er en totalt idiotisk høyrisiko-hobby og det skal svært lite til for å få varige hjerneskader, senskader eller å dø. Å balansere på den kniveggen har ingen full kompetanse på, særlig ikke ungdom som tror at man skal leve «evig» med god helse.

Utøverne må være lei av livet eller lengte etter et liv som hjelpetrengende grønnsak…..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Det mener jeg fanatisk bestemt på ja. Trenger du bevis?
Tik Tok, Twitter og såkalte SJW Cringe Compilations etc på Youtube

Jeg trodde lenge at Nordmenn var relativt mer modne og jordnære enn amerikanerne.....helt til jeg var vitne til Tik Tok

Lenke til kommentar
On 8/6/2022 at 4:08 PM, Mr.M said:

"Moren tror at sønnen har deltatt i en såkalt «Blackout challenge» på TikTok."

«The blackout challenge» går ut på å kvele seg selv, for så å filme det, og poste det på TikTok.

"Flere barn, alle under 15 år, har dødd i forsøk på å fullføre utfordringen"

https://www.vg.no/nyheter/i/v545Bm/archie-12-er-doed

jeg synes stadig man leser om helt idiotiske og farlige "utfordringer" som unge hiver seg på.

"Det var ikke sånn før i tiden" såvidt jeg kan erindre.

Var det evt. den såkalte Jackss serien på tv som var startskuddet for alt dette?

Virker som ungdom ikke kan være sammen uten at man hele tiden skal utfordre hverandre med et eller annet. Et merkelig sosialt fenomen.

Var værre før :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
DukeNukem3d skrev (På 6.8.2022 den 16.29):

Forbildene er på tiktok og lager fullstendig hjernedødt innhold, der man for sikkerhets skyld ikke trenger å konsentrere seg mer enn 20-30 sekunder om gangen. Hva kan gå galt?

Så galt kan det gå https://www.vg.no/rampelys/i/MoLggK/nrk-forsvarer-sophie-elise-innkjoep-vi-sliter-med-aa-naa-jenter

Når statskanalen engasjerer unge mennesker som er villige til å selge sjela si dagen etter at de har promotert silikon i hodet og ræva.
Som den ene dagen fremstiller seg som verdens lykkeligste glansbilde og deretter tar offerrollen for det overfladiske samfunnet.

Som den ene dagen tjener penger på å reklamere for donald-lepper og deretter tjener penger på å beskrive hvor fælt kroppspresset er for unge jenter.
Nå har hun en innbringende føljetong om sin egen avrusing etter å dratt strikken for langt.

Stakkars. oppvoksende generasjoner som har så falske og pengedrevne rollemodeller……

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...