Gå til innhold

Har du reisetips til Istanbul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjalottløk skrev (8 timer siden):

Hva synes folket her om Istanbul?. Har lyst til å reise til skikkelig storby, så vurderer Istanbul. Er også veldig glad i Tyrkisk mat. Kursen er jo bra nå også.

Hagia Sophia er et must med mange lag historie. Ellers synes jeg byen blir slitsom med litt for mange som skal lure turister. Ellers er det mer stor småby enn storby.

 

Lenke til kommentar

Vært der et par ganger pga stayover. Topkapipalasset er spennende og ved siden av finner du Hagia som nevnt. Ellers opplevde jeg byen som trang, overbefolket og masete, spesielt hovedgata i Beyoglu. Fant et par gode restauranter nede ved havna ved brua.

Jeg klarer meg med en helg i Istanbul før jeg evt hadde dratt videre, men liker du masse folkeliv vil du sikkert trives det.

Lenke til kommentar

Mest mas i turistområdene. Vær forberedt på pushy selgere. Der støter du også på det lille som er av kriminalitet i form av lommetyver og scams. Utover dette er det relativt trygt å gå seg vill i Istanbul. Vi bare tråkka rundt og planla kun besøk til de mest populære sightsene.

(Obs om du har med deg/er en blond blåøyd berte. Tyrkiske menn/ungdom har store utfordringer med dette og byr på mye uønsket oppmerksomhet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (2 timer siden):

Hehe. Var i Tunisia med en blond ei. Gjelder å ha selvtilliten i orden da.. Det var ikke en veldig hyggelig ferie synes jeg. Altfor mye mas.
Blir forøvrig en solo-tur dette. Er heller ikke typen som liker turist-ting. 

Solo-turer er som oftest best :) Kan styre skuta selv uten at man har folk med seg som skal se på ting/ gjøre ting man ikke er interessert i. Er man en smule utadvendt så kommer man alltid i prat med noen, så som oftest er det ikke ensomt :)

Jeg vet ikke hvor min neste ferd bringer meg. Har mange planer etter jeg kom hjem fra ferie i Nord-Norge, men alt stresset med flyene nå gjør at jeg blir litt paff. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 7/7/2022 at 11:39 PM, robertaas said:

Hagia Sophia er et must med mange lag historie. Ellers synes jeg byen blir slitsom med litt for mange som skal lure turister. Ellers er det mer stor småby enn storby.

 

Istanbul, stor småby enn storby?

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar

Det er en by med mye historie. Mye å se på, dersom er interessert i historie. Greit å sjekke ut om en kan få guidede turer.

Et tips er båttur opp (eller er det ned) bosporosstredet mot Svartehavet og tilbake. Det går regelmessige båter for turister.

Singel, uavhengig av kjønn så er det press fra unge tyrkiske menn. Er du mann så vil de ha deg med til lugubre steder.

Istanbul er en by en bør besøke synes jeg. Kan kombineres med å besøke andre byer/steder i Tyrkia. Ta innenlandssfly.

Lenke til kommentar
58 minutes ago, Stålkjerne said:

Det er en by med mye historie. Mye å se på, dersom er interessert i historie. Greit å sjekke ut om en kan få guidede turer.

Et tips er båttur opp (eller er det ned) bosporosstredet mot Svartehavet og tilbake. Det går regelmessige båter for turister.

Singel, uavhengig av kjønn så er det press fra unge tyrkiske menn. Er du mann så vil de ha deg med til lugubre steder.

Istanbul er en by en bør besøke synes jeg. Kan kombineres med å besøke andre byer/steder i Tyrkia. Ta innenlandssfly.

Takk for svar. jeg ser at mine innlegg har blitt flyttet over fra tråden som omhandler hvor din neste tur går, til en egen tråd der det er spørsmål om reisetips til Istanbul. Jeg trenger ingen reisetips. :)
Min neste tur, eller kanskje ikke min neste, men snart så går turen til Istanbul. Jeg lurte bare på hva folk synes om byen

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Sjalottløk skrev (På 12.7.2022 den 22.51):

Takk for svar. jeg ser at mine innlegg har blitt flyttet over fra tråden som omhandler hvor din neste tur går, til en egen tråd der det er spørsmål om reisetips til Istanbul. Jeg trenger ingen reisetips. :)
Min neste tur, eller kanskje ikke min neste, men snart så går turen til Istanbul. Jeg lurte bare på hva folk synes om byen

Enorm, men flott by.  Litt mye biltrafikk, men brukte båtene som går mellom diverse bydeler så mye som mulig. Hjelper mye. Turiststedene er kanskje et must, men jeg foretrekker andre deler av byen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...