Gå til innhold

Russland hevder de har ødelagt to Himars-skyts: «Fake news», svarer Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor fortsetter TU og andre medier å melde dette? Hvor lenge skal dere holde på, når skal dere ta ansvar?

Dere har et ansvar å ikke spre falske nyheter og skadelig info. På tide å ta et standpunkt! 
 

«Verdens mest forhatte regjering forsøkte idag tidlig å melde om ødelagt utstyr, nesten etter klokka. Russland er et lukket land hvor befolkningen har begrenset tilgang på informasjon men god tilgang på alkohol og håndrensemiddel - det er grunnen til at disse sakene får sendetid. De har ikke ødelagt noe annet enn sitt eget rykte, Fuck Russland hilsen TU»

Her kan man fint ta parti uten å miste særlig støtte i avisen. Kan bidra til å mjuke opp befolkningen til senere når vi må krige med de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

7 minutes ago, DrAlban3000 said:

Her kan man fint ta parti uten å miste særlig støtte i avisen. Kan bidra til å mjuke opp befolkningen til senere når vi må krige med de.

Er vel hele poenget med en avis, at den er objektiv. Joda, jeg støtter Ukrainas forsvar mot inntrengeren Russland, men partiske aviser er ikke nyheter, det er propaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GJZwart skrev (35 minutter siden):

 

Er vel hele poenget med en avis, at den er objektiv. Joda, jeg støtter Ukrainas forsvar mot inntrengeren Russland, men partiske aviser er ikke nyheter, det er propaganda.

Det du mener er at den er nøytral, det er feil bruk av objektiv mening. Å synes Russlands krigføring, mord av sivile og løgner om det er ugreit kan være en objektiv holdning. 

TU velger å være nøytrale - det er en veldig feig holdning. Å adressere Russland kan f.eks være å ikke hodeløst gjengi propagande slik som her. Vi skal mest sannsynlig i krig med disse om ikke så lenge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (15 minutter siden):

Det du mener er at den er nøytral, det er feil bruk av objektiv mening. Å synes Russlands krigføring, mord av sivile og løgner om det er ugreit kan være en objektiv holdning. 

TU velger å være nøytrale - det er en veldig feig holdning. Å adressere Russland kan f.eks være å ikke hodeløst gjengi propagande slik som her. Vi skal mest sannsynlig i krig med disse om ikke så lenge

Når galningar sånn så deg vil at ein skal setta til sies all nyheitsfaglig nøytralitet får å driva propaganda for din utvalgte ståstad, så er da ikkje løye om me havnar i krig.
Om da er noko me har for mykje av allereie så er da vinkla nyheitsformidling.

Lenke til kommentar
Gangleri skrev (1 time siden):

Når galningar sånn så deg vil at ein skal setta til sies all nyheitsfaglig nøytralitet får å driva propaganda for din utvalgte ståstad, så er da ikkje løye om me havnar i krig.
Om da er noko me har for mykje av allereie så er da vinkla nyheitsformidling.

Jeg ber om å vurdere propagandasaker som dette som unyttig og kanskje skadelig info. Jeg savner faktisk nøytraliteten du etterspør.

Hvorfor skriver TU saken? For å opplyse? Nei, det er for å skape frykt og klikk. Russland angriper nå hele den frie verden, og akkurat som på førtitallet er det ikke alle som våkner. Du hadde sikkert beskyttet nyhetssaker som viste til Tysk fremgang i jødespørsmålet, til tross for at det er brudd på menneskerettigheter og propaganda for det blir akkurat det samme. Nazi regimet og Russland har mye til felles, din fullstendige støtte til ytring f.eks.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Jeg ber om å vurdere propagandasaker som dette som unyttig og kanskje skadelig info. Jeg savner faktisk nøytraliteten du etterspør.

Hvorfor skriver TU saken? For å opplyse? Nei, det er for å skape frykt og klikk. Russland angriper nå hele den frie verden, og akkurat som på førtitallet er det ikke alle som våkner. Du hadde sikkert beskyttet nyhetssaker som viste til fremgangen i jødespørsmålet, til tross for at det er brudd på menneskerettigheter og propaganda. 

Skal heller ha nøytral dekning av jødespørsmålet enn at alle hyle og grine om kor onde Russland er i alle samanhengar. Men greit å veta at alle så ikkje vil ha konstant svartmaling av Russland i alle avise er nynazistar og antisemittar i dine auge.


ukraina er ikkje den frie verden, da er eit korrupt møkkaland på linja med diverse Afrikanske og Arabiske land, og eg kjem aldri til å føla at Noreg blir angrepe av at ukraina blir angrepe. Da er ikkje nøytralitet å nekta å sei kva russarane seie, mens ein konstant pøsar på med uttallelsar frå Vesten og ukraina, da er heller da motsatta. Har eigentlig ikkje noko tru på at du veit kva nøytralitet og propaganda er når du skriv dei tingo så du skriv her.

Vist du føle frykt av at ukraina tape krigen, så bør du ta den ein vekas tur i fjellheimen utan mobil/nett-tilgong, da her er ikkje bra for deg.

Lenke til kommentar
43 minutes ago, DrAlban3000 said:

. Nazi regimet og Russland har mye til felles, din fullstendige støtte til ytring f.eks.

Svarer ikke for vedkommende du stilet svaret til, men jeg må få si at din påstand om at Nazi-regimet og Russland hadde/har fullstending  støtte til ytring er vel årets mest malplasserte påstand. I Nazi-Tyskland var avvikende meninger straffbare med døden, og i Russland kastes kritikere i fengsel. Ytringsfriheten skal være absolutt. Det må være rom for avvikende meninger, ellers får man ikke utvikling i et samfunn. Hvem skal bestemme hva meninger er riktig? Derfor må alle meninger få komme frem, og folk velge hva dem vil tro på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...