Jump to content

pered

Medlemmer
  • Content Count

    39
  • Joined

Community Reputation

60 :)

Recent Profile Visitors

544 profile views
  1. Det har du helt rett i. Det er bare å beklage, skal rette det opp nå. Mange takk for skarpt blikk. Mvh Per ED
  2. Hvordan missilet oppfører seg i terminalfasen er ikke offentlig informasjon, men ifølge produsenten er missilet i stand til å overvinne det mest avanserte luftvernet som finnes. Ettersom en kunde som US Navy/US Marine Corps har tilgang på detaljerte data, kan det tenkes at dette ikke bare er selgerskryt.
  3. Her blir vi slått av vår nøytrale nabo Sverige, samt Sveits og i særdeleshet Israel.
  4. V-280 har ganske riktig noe større fotavtrykk enn eksempelvis H-60, her er en illustrasjon fra Bell.
  5. Jo, det vil jeg si meg enig i. De ba om et slikt "ekstratilbud" i Air2030-anbudet, har lagt til ei setning i saken nå.
  6. Hei, det er godt mulig at sammenligningene er meningsløse, men dette er en artikkel fra innvielsesseremonien med mye presse og politikere og jeg ville bare vise hvordan dem som jobber med dette til daglig forsøker å forklare oss amatører forskjellen på gammelt og nytt utstyr og den kompliserte øvelsen det er å fase inn og ut helikoptre parallellt med at redningstjenesten drives for full maskin. Det er bakgrunnen for vinklinga som jeg forstår du synes var for lite teknisk (akkurat det du nevner om Kebnekaise står jo riktignok i saken). Alle saker kan ikke inneholde alt, og jeg vil anbefale deg å søke på AW101 på tu.no, så vil du få 196 treff. Herunder saker som omhandler problemer danskene hadde med sine RTM332-motorer og Norges valg av GE CT7-8 tilsvarende dem som sitter i S-92A. I tillegg til en rekke andre saker om AW101 som jeg vil påstå er relativt tekniske.
  7. Hehehe, vi holdt øynene oppe i et håp om å skimte en ubekymra SR-71-pilot over Østerdalen denne kvelden.
  8. Ojsann, jeg glemte at J-20 er blitt operativt, my bad. Mange takk, har korrigert dette avsnittet nå.
×
×
  • Create New...