Gå til innhold

Telenor Trådløst Bredbånd (4G) og TV - hastighet


Anbefalte innlegg

 

Jeg ser at Telenor har begynt å selge Trådløst Bredbånd kombinert med TV fra dem. Vi har en linje i ene boligen vår på 30/30 mbits over 4G som reelt leverer rundt 42/42 mbits. Det jeg lurer på er om Telenor legger til noe ekstra "overhead" på hastigheten dersom vi bestiller TV fra dem også eller om hastigheten forblir 42/42 mbits, så TV'en bruker den båndbredden den trenger og resten fordeles på andre enheter.

Om det er noen her som har noen erfaring med TV fra Telenor over 5G eller 4G.

Vilkårene deres for TV over Trådløst Bredbånd tilsier at det er slik det fungerer men Telenor sa jo når jeg kontaktet kundeservice for å bestille Trådløst Bredbånd tidligere i år at "Vi gir deg kun 30/30 mbits," mens de reelt gir oss over 40 mbits og tar betalt for 30.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Janvik skrev (16 minutter siden):

En eller annen plass så står/sto det at TV vil bruke av samme kvote som alt annet i huset.
Hadde vel kanskje vært lurt å i det minste prioritere TV-trafikken noe høyere enn resten.
Ukvalifisert gjetning tilsier at hastigheten ikke endres

"TV-tjenesten bruker hastighet og datamengde på lik linje med bruk av andre internettjenester.

 

Dersom hastigheten på bredbåndet blir redusert som følge av at kunden har brukt opp inkludert datamengde, vil dette påvirke kvaliteten på TV-tjenesten og muligheten for samtidig bruk av internett og TV ut inneværende måned. "

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...