Gå til innhold

Hvordan redusere pris på det å ha hund?


Anbefalte innlegg

Mange er nok som meg å gir bare tørrfor til hunder

og nylig ble jeg gjort oppmerksom på at vom "pølser" er jo "billig" når det kommer til større pakker.

250kr for 18kg vom taste pølser

Når vom kan blandes 50/50 med tørrfor ( det jeg har fått høre av VOM ) så blir jo prisen mye bedre mtp tørrfor ellers?

 

Jeg får jo vondt i magen hver gang jeg må bruke 1000kr på en 15kg sekk tørrfor 😂

Andre som har noen erfaringer her med hvordan man kan få ned kostnaden på hundemat? Vil mye heller spytte inn de sparte kronene på feks årlig tannpleie o.l.

Jobbet tidligere med en kollega som kjøpte rundt 1 års forbruk av hundefor fra en privatperson/gård til en god penge, da fikk jeg 20kg sekker for 250kr som jeg også kjøpte for 1 års forbruk, men han solgte bare til bekjente og hundeførere så når jeg flyttet så forsvant den muligheten og jeg har ikke særlig kjennskap om noen andre gjør lignende, men kanskje noen her vet om dette er noe man enkelt kan finne?

Foret var av god kvalitet også da flere veterinærer gikk god for, og var egentlig bedre enn mye av det man får fra de større kjedene i butikker nå i dag også.

 

  • Jeg kjøper feks slike "tyggelapper" fra en lokal oppdretter, der koster en pose rundt 300kr og varer i 1 mnd til 2 hunder på 15 kg som får 3-4 sånne i uka.
  • Abonnerer på tørrfor slik at jeg får det levert på døra og får 10% på en allerede "lav" markedspris
  • Bruker familie/venner kontra kennel. ( jeg flytter faktisk ferien ut av fellesferien for å spare de 15k på kennel.
  • Kjøper kraftbein i butikken.
  • Forsikring ble bare tullete for meg personlig, jeg fikk ikke prisen under 8000kr per hund når de var født i 2015 pga blandingsrasen.  Så jeg la alle de pengene i fond ( da var forsikringssummen lavt også, nemlig 30k + egenandel 8k )  Prøvde hvert år, og prisen sank ikke de første 4 årene noe særlig. Så jeg la alt tilsvarende inn i et fond, nå er det 89k der, og jeg har brukt rundt 22k på veterinærutgifter vedr fjerning av knekt tann og fjerne 2 cyster.  Årets pristilbud var i snitt på 13k totalt, så jeg legger heller pengene inn i fond også.. Frem til forsikring på hund blir bedre kommer jeg til å gjøre det slik.  60.000kr og veldig få sykdommer ( de vanligste blir jo ikke dekket uansett ) Så er det egentlig en "no brainer" for meg. 

Men del gjerne dine tips og triks :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er medlem av NJFF får du halv pris på fôr fra Sportsman mener jeg det er. Jeg er medlem av NRH og får halv pris på alt av Eukanuba mot en årskontigent på 600 kr. Mulige kontingenten er rimeligere i NJFF. Allikevel kommer man godt ut av det med den rabatten.

Eller har vel du gått lengre enn de fleste i det å finne spareposter i hundeholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...