Gå til innhold

Billige DVD+R PLATER?


lure

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør de virkelig gjøre, da disse er produsert av Taiyo Yuden som regnes for å være den beste produsenten. Ser på det som meget snodig dersom NEC skulle ha utelukket støtte for disse, men helt sikker er jeg ikke, da jeg ikke har prøvd de på den brenneren.

 

De har ihvertfall riktig format for din brenner. ;)

Lenke til kommentar

Ser at du har 1100a, samme brenner som meg.... har hittil bare prøvd smartbuy og verbatim, og må si at begge fungerer upåklagelig...

Tror du kan bruke alle plater til 1100a, tror det bare var 1300a som slet med visse plater så vidt jeg har forstått det...

Dessuten hvor ser du at verbatim platene koster 299 kroner? Sjekket på komplett og fant prisen rundt 200 krober... sjekk link under:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=12&s=pl

 

Er disse jeg har prøvd og jeg syntes de er funker bra!

 

(125*2)=250, altså er ikke disse billigere enn de jeg linka til...

Lenke til kommentar
har du kombi-brenner bør du kjøpe DVD-R plater. Disse platene har mer kompabilitet med spillere, og er billigere. verbatim DVD-r i case, 19,- stykk på multicom.

 

Disse platene har jeg et ganske høyt forbruk av..

Falt for fristen til å komentere dette! La ikke merke til den posten først! Såvidt jeg mener er det DVD+R og IKKE DVD-R som "dominerer" markedet! Altså at det er flere spillere som tar DVD+R enn DVD-R!

Lenke til kommentar
har du kombi-brenner bør du kjøpe DVD-R plater. Disse platene har mer kompabilitet med spillere, og er billigere. verbatim DVD-r i case, 19,- stykk på multicom.

 

Disse platene har jeg et ganske høyt forbruk av..

Falt for fristen til å komentere dette! La ikke merke til den posten først! Såvidt jeg mener er det DVD+R og IKKE DVD-R som "dominerer" markedet! Altså at det er flere spillere som tar DVD+R enn DVD-R!

Dvd+r eller Dvd-r. Ett fittefett uansett. Kompabiliteten er så og si lik, men dvd-r kan ha en lite fordel på noe eldre avspillere. Dvd+r kommer nok til å bli mer utbredt tror jeg, dersom det ikke allerede er det. :ermm:

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
Falt for fristen til å komentere dette! La ikke merke til den posten først! Såvidt jeg mener er det DVD+R og IKKE DVD-R som "dominerer" markedet! Altså at det er flere spillere som tar DVD+R enn DVD-R!

Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Lenke til kommentar
Dvd+r eller Dvd-r. Ett fittefett uansett. Kompabiliteten er så og si lik, men dvd-r kan ha en lite fordel på noe eldre avspillere. Dvd+r kommer nok til å bli mer utbredt tror jeg, dersom det ikke allerede er det. :ermm:

Hvis du tror det så bør du ta en titt på TomsHardware sin oversikt.

 

DVD-R er mye mer kompatibel

 

http://www6.tomshardware.com/storage/20031..._burner-40.html

Lenke til kommentar
Falt for fristen til å komentere dette! La ikke merke til den posten først! Såvidt jeg mener er det DVD+R og IKKE DVD-R som "dominerer" markedet! Altså at det er flere spillere som tar DVD+R enn DVD-R!

Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Ok, inrømmer at jeg ikke har satt meg så godt inn i akkurat det ettersom jeg for tiden ikke har dvd spiller på hybelen :blush:

Lenke til kommentar
Falt for fristen til å komentere dette! La ikke merke til den posten først! Såvidt jeg mener er det DVD+R og IKKE DVD-R som "dominerer" markedet! Altså at det er flere spillere som tar DVD+R enn DVD-R!

Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Ok, inrømmer at jeg ikke har satt meg så godt inn i akkurat det ettersom jeg for tiden ikke har dvd spiller på hybelen :blush:

Hvis man ser på DVD spillerdatabasen på DVDrhelper.com så støtter ca 1400 -R og ca 800 +r.

Lenke til kommentar
Dvd+r eller Dvd-r. Ett fittefett uansett. Kompabiliteten er så og si lik, men dvd-r kan ha en lite fordel på noe eldre avspillere. Dvd+r kommer nok til å bli mer utbredt tror jeg, dersom det ikke allerede er det. :ermm:

Hvis du tror det så bør du ta en titt på TomsHardware sin oversikt.

 

DVD-R er mye mer kompatibel

 

http://www6.tomshardware.com/storage/20031..._burner-40.html

Ok, så da var jeg visst litt feilinformert gitt. :blush:

Mener å ha lest flere plasser at det kun 1-3% i forskjell på kompabiliteten. Kanhende dette kun gjaldt dvd-rom da? Uansett så var det ihvertfall dvd-r som har mest støtte. Var bare det jeg ville påpeke overfor han jeg siterte.

 

Jeg har forresten ikke hatt problemer med noen av formatene til nå.

Lenke til kommentar
Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Hmm, har du i det hele tatt sjekka opp noe av det du sier?

Hvis du leser litt om forskjellen på + (støttet av 87% av alle spillere) og - (støttet av 92% av alle spillere) formatet, vil dere finne ut at + er ett mye bedre format. Grunnen til at noe flere spillere støtter - er fordi dette er en mye gamlere (og dårligere) teknologi. Gidder ikke å gå i detaljer om dette nå. En annen ting er at mange av de store pc produsentene selger kun med + brenner, dette burde også være ett hint..

Lenke til kommentar
Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Hmm, har du i det hele tatt sjekka opp noe av det du sier?

Hvis du leser litt om forskjellen på + (støttet av 87% av alle spillere) og - (støttet av 92% av alle spillere) formatet, vil dere finne ut at + er ett mye bedre format. Grunnen til at noe flere spillere støtter - er fordi dette er en mye gamlere (og dårligere) teknologi. Gidder ikke å gå i detaljer om dette nå. En annen ting er at mange av de store pc produsentene selger kun med + brenner, dette burde også være ett hint..

Jeg har full kontroll på hva som er forskjellene mellom DVD-R og +R (eller der er det nesten ikke forskjell) Forskjellen ligger på RW platene. Men den forskjellen er blitt mindre med RW Rec mode.

 

+RW har bedre redigeringsmuligheter en RW. Men +RW er ikke ei DVD plate og er dermed ikke så kompatibel med DVD spillere.

 

Jeg diskuterte kun kompatibiletet. Ikke hvilket format som hadde flest muligheter. For det er nemlig DVD-RAM.

Lenke til kommentar
Forbanna tull. Selv om det er flere PC brennere som bruker + formatet så er det langt flere spillere som støtter DVD-R enn +R.

 

Hvis man skal brenne filmer så gjør man det lurest å bruker -r.

 

DVD+R/RW er ikke engang DVD plater.

Langt flere er vel å ta litt i?

Som jeg skrev før, forskjellen er på 5%, og dette gjelder stort sett gamle spillere.

Selv har jeg brent flere hundre filmer på + formatet, og det er ingen problemer på noen spillere jeg har testet.. (Pioneer,Tohsiba,Xbox,Samsung, Mustek osv)

 

Og at ikke DVD+R/RW ikke er DVD plater, hvem er det som sier det?

 

DVDForum?

 

Jeg ser egentlig på den som ett + at DVD+R/RW står utenfor DVDForum, og at det frivillige firmaer som står bak dette..

 

Og for dere som ikke gidder å lese den meget interessante posten til OC-Freak kan jeg poste konklusjonen her:

 

Conclusion

 

During my study of rewritable DVD formats it seemed very clear to me that DVD-R(W) standard was not as well designed as DVD+R(W) (or even DVD-RAM). And although some serious efforts have been put in the latest revisions of the - format to fix some of the original problems (at the cost of a much increased complexity), it still remains technically inferior to +, due to some intrinsic weaknesses (e.g. pre-pits). This is not very surprising, as Sony and Philips have a much longer experience at defining standards than Pioneer (and several key patents), and they also had the advantage to publish their standards after their competitors.

 

Although the arguments presented in this document might look like technical details to most readers, disc format is what defines the limits of what drives can do with a given medium, both in terms of performances and features. Therefore, the technical advantages of the DVD+R(W) format will with time turn into faster, more powerful and more reliable drives for end users. This is already the case today, and the gap will continue to increase as DVD+R(W) drives will exploit more and more of the advantages of the + format. However, as history showed, the best ideas are not guaranteed to win on technology markets, and only time will tell which format becomes the new standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...