Gå til innhold

Pc til 25000,-, noen forslag?


anon12234

Anbefalte innlegg

Amd64 har ikke fått spesielt gode kritikker (ytelsen er ikke så bra som en skulle tro, og ivertfall ikke vert prisen). Samt at det ikke finnes noe operativsystem eller programmer som støtter 64-bit. I tillegg så har AMD satset på en 64bit som er bygd oppå i386-systemet, mens Intel sin (kommende) i64 er satt opp helt nytt fra bunnen av. Dermed kommer det til å bli krasj. (Skal ikke garantere at all info ovenfor er 100% riktig, men det er ivertfall slik jeg har fått det med meg).

 

Om du absolutt skal se på råe CPU'er så er det Intel sin 3.2 Ghz Extreme Edition med 2mb cache du bør sjekke. Med en pris på 8600,- så vil du klare å bruke opp pengene

Du må kunne kalles en ordentlig synser, av rang... :D ta en titt på denne tråden fra mr. DesertGlow...

 

edit: Athlon64 har fått relativt gode kritikker i de fleste media, og det er vel liten tvil om at dette er en prosessor med solid potensiale... ser du på FX modellene er dette blandt de beste prosessorene du får på markedet i dag. Alle tester viser dette...

 

Når det gjelder OS og programvare finnes det vel flere linux distribusjoner som støtter x86-64...

 

Intel har allerede flere prosessorer bygget på 64-bits arkitektur: Itanium og Itanium 2... så jeg vet ikke helt hvor du vil hen med det du sier...

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på hva som er i vente på hardwarefronten, vil jeg påstå at det er en dårlig idè å bruke alle pengene nå. DDR2, PCI-Express og R420/NV40 kommer de nærmeste månedene.

 

Jeg tror at en A64/K8T800/9600XT-løsning er den som gir best annenhåndsverdi, hvis han velger å oppgradere senere.

 

Spm: Har ikke de fleste lcd-skjermer en responstid på 25ms? Vil ikke det si at de kan levere maks 40fps?

Lenke til kommentar
Med tanke på hva som er i vente på hardwarefronten, vil jeg påstå at det er en dårlig idè å bruke alle pengene nå. DDR2, PCI-Express og R420/NV40 kommer de nærmeste månedene.

 

Jeg tror at en A64/K8T800/9600XT-løsning er den som gir best annenhåndsverdi, hvis han velger å oppgradere senere.

 

Spm: Har ikke de fleste lcd-skjermer en responstid på 25ms? Vil ikke det si at de kan levere maks 40fps?

amd bygger vel på intel sin teknologi når man tenker på socket a, hvis ikke hadde det vel vært store sprik mellom prosessorene.

 

Men det kan være at jeg driter meg ut :laugh:

Lenke til kommentar
Med tanke på hva som er i vente på hardwarefronten, vil jeg påstå at det er en dårlig idè å bruke alle pengene nå. DDR2, PCI-Express og R420/NV40 kommer de nærmeste månedene.

 

Jeg tror at en A64/K8T800/9600XT-løsning er den som gir best annenhåndsverdi, hvis han velger å oppgradere senere.

 

Spm: Har ikke de fleste lcd-skjermer en responstid på 25ms? Vil ikke det si at de kan levere maks 40fps?

amd bygger vel på intel sin teknologi når man tenker på socket a, hvis ikke hadde det vel vært store sprik mellom prosessorene.

 

Men det kan være at jeg driter meg ut :laugh:

Det var kanskje ikke jeg som skulle quotes? ;)

Lenke til kommentar
Du må kunne kalles en ordentlig synser, av rang...  :D  ta en titt på denne tråden fra mr. DesertGlow...

 

Som du ser av mine senere poster så har jeg da også inrømmet min synsing. Jeg har ikke påstått å være skråsikker i det hele tatt, og ivertfall ikke dratt over til no "AMD suger" - kommentarer. Jeg hadde i skrivende stund KUN sett på TomsHardware sin "review" av prosessorene.

 

Men jeg kommer ivertfall personlig fortsatt til å satse på en p4 3.0 ghz denne gangen og vente til Athlon64 blir mere voksen. Jeg skal selfvfølgelig se på flere tester (spesielt p4-3ghz mot A64 - 3200+ som ligger i samme prisklasse) så får vi se hva neste runde bringer.

 

Itanium.. Ok.. Men jeg har enda ikke sett noen til salg for menigmann. Windows XP - 64bit er fortsatt (som jeg klarte å finne ut) beta for AMD. Og på Linux-siden fant jeg kun SUSE (beta) og RedHat Enterprise som sa at de støttet Athlon 64.

 

Mvh.

SvUpP

Endret av SvUpP
Lenke til kommentar
Med A64, Radeon 9800 Pro/xt og 1gb ram så tror jeg nok at man kunne passert 20.000 poeng i 3D mark 2001se Uten og klokke,ganske lett! så det sier jo litt.

 

så sant så sant.. jeg har nesten passer 20k (er vell på 18500) med Athlon64 3000, 9800XT 265 mb og bare 256 pc 2100 ram fra steinaldern, når jeg får ny ram kommer jeg nok i overkant av 20k :)

 

og var det en som sa Athlon64 ikke var verdt prisen ?

 

3000+ koster jo 2000,- boxed.. er ikke det verdt prisen for en prossessor som er blandt de beste på markedet så vet ikke jeg hva som _er_ verdt prisen

 

ps : jeg slapp å tukle med noe for å få det til å funke.. annet et den rammen som jeg bestilte feil :blush: gikk alt helt knirkefritt , moralen er å kjøpe den rammen som står oppført under anbefalinger vist du ikke er helt sikker på hva du skal ha ;)

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Hvis han har så sykt mye penger å bruke på pc.. hvorfor ikke slå på stor tromma med en Pentium 4 3.2 GHz Extreme Edition  :D

Beklager men nå kommer jeg til å bruke stygge ord her. Hvorfor i ****** koster denne prosessoren så mye da? Ser at det er 2MB cache minne på den. Men er det kun det som er forskjell?

Hmmm... si det. Kan være flere ting:

* Den er ny og fet, derfor vil de ha litt ekstra avanse.

* Det er meget trengt på CPU'ene, og det koster faktisk en del ekstra å dytte inn 2mb cache.

* De prøver å tjene penger på navnet.

 

Bare noen kjappe forslag :D

 

Mvh.

SvUpP

Lenke til kommentar

nå har jeg ikke lest alt her, men hvis jeg hadde hatt såpass mye å brenne av på pc på en gang, så ville jeg satset på noe som varte en stund. og jeg kan da ikke se noe klokere valg enn å kjøpe en råbra lcd-skjerm, en 19" proffskjerm kanskje, da ser ihvertfall alt annet mye bedre ut...! :)

 

alle andre råe specs vil uansett være "ut" om et år eller så.

men hvis han fortsatt *må* ha det beste, så hvorfor ikke kjøpe et heftig dual opteron-system?

Lenke til kommentar

Skjerm:

Dell UltraSharp 2001FP HAS Midnight Grey:

http://dellware.euro.dell.com/dellstore/de...LOSKU-858-10005

Pris - 10502,- Test finner du her: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1918

 

CPU:

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz - Socket 754, 512 KB cache, OEM

Pris - 2,003,-

 

DVD+RW:

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Sort - DVD+R/+RW og DVD-R/-RW, Retail

Pris - 2088,-

 

Diskettstasjon:

Samsung Diskettstasjon Sort 1,44 MB

Pris - 140,-

 

Harddisk:

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM - Special Edition 8MB cache WD1600JB

Pris - 998,-

 

Hovedkort:

Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 - K8T800, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

Pris - 1406,-

 

Kabinett:

Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sort - Kabinett m/360W MX-01B-D m/USB/FW

Pris - 905,-

 

Lydkort:

Creative SB Audigy 2 ZS - PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail

Pris - 1118,-

 

Minne:

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LL

Pris - 2452,-

 

Skjermkort:

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR - AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

Pris - 2529,-

 

Kjøler, CPU:

Thermaltake TR2 M6 (K8) Opteron/Athlon64 - A4006D Socket 754/940 AMD XP3400+

Pris - 249,-

 

Mus:

Logitech MX500 Optical Mouse - USB & PS-2, Retail

Pris - 414,-

 

Tastatur:

Keytronic Tastatur KT1000 Sort PS/2 - (Norsk Versjon), Retail

Pris - 150,-

 

Totalt PC: 14452,-

 

Totalt PC m/skjerm: 24954,-

 

Det der vil bli en rimelig heftig PC. Alt er i sort. Skjermen er den råeste LCD skjermen du kan få per dags dato. CPU og skjermkort er det ikke brukt så mye penger på, da det kommer nye av begge deler i løpet av kort tid som det vil være lurt å oppgradere til senere. Ville vel aldri i verden ha brukt så mye penger på en PC selv i ett jafs selv, men hadde jeg hatt 25k å bruke, så er dette det jeg ville kjøpt NÅ.

Endret av MrMarbles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...