Gå til innhold

Kongsberg-konsernet får ikke tak i deler til nye våpenstasjoner


Anbefalte innlegg

Ernie skrev (18 minutter siden):

Du har helt rett i det du sier, men du hopper over at jeg mente de kunne være forkledd som ukrainske soldater. Å forkle seg som andre lands militære er ulovlig, deriblant av Genevekonvensjonen.

Nei, ser ikke helt at det skal være ulovlig heller. Det vil være så enkelt som at Ukrainske myndigheter gir tillatelse til at utenlandske elementer får bruke Ukrainske uniformer. Om NATO-soldater brukte russiske uniformer derimot, uten russisk godkjennelse, det ville vært klart ulovlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ernie skrev (11 timer siden):

Jeg tror du har et glansbilde av hvordan NATO opptrer. Påsto ikke Ukraina at de hadde fått inn 20000 fremmedsoldater for noen måneder siden? Mange skal ha kommet fra USA, Storbritannia og andre NATO land. Tror du virkelig at man kan garantere at alle disse ikke er i aktiv tjeneste i hjemlandet? 

Det gjør dem ikke til NATO-styrker under NATO-kommando. Det er ikke bare å være fra et NATO-land og reise til Ukraina, så blir man liksom «NATO-soldat i forkledning» der.

Når det gjelder soldater i aktiv tjeneste har noen reist fra Storbritannia til Ukraina, og dermed brutt loven. De oppfordres til å komme tilbake.

Det jeg ikke utelukker er at enkelte land i NATO har militær etterretning i sivil på bakken i Ukraina, dette er nærmest helt sikkert. Men dette gjør dem ikke til noen NATO-styrker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...