Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

T5 transporter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oljen er ikke svart nei, skjokolade brun. Leste på et forum at bytte av pumpe kunne resultere i lekasje pga. skade, feil på pakning, ømfintlig med andre ord. Ser og at oljen er langt over max + hvit røyk.

Endret av I38ZDGBR
Lenke til kommentar

At registerreim monteres uten at alt er i riktig stilling gjør at ventilene går litt feil og motoren går for varm, som kan ødelegge topp-pakning, eller større ting..

Det blir bare spekulasjon, men det ville ikke vært første gang det har skjedd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
I38ZDGBR skrev (1 time siden):

Riski og sette inn en brukt av samme dårlige kvalitet, eller?

Hvor ellers (enn Møller) har du sett etter ‘ny’ motor? Eks. https://www.motorbytte.no/vw er ett av firmaene som kan gjøre det du er ute etter. Hva slags pris angir de? De skriver selv følgende:

Sitat

År og kilometerstand av motorer er dokumentert. Alle våre motorer kommer stort sett fra skadebiler kjøpt av diverse forsikringsselskap i Europa. De er fabrikktestet av fagfolk før demontering.

Vi tilbyr door2door løsning med egen transport. 

Biler hentes over hele Norge og leveres kunden etter reparasjon. 

Avtal transport med oss på mail eller telefon. 

Alle motorer selges/monteres med opptil 12mnd garanti.

(Jupp, egenreklame skal man alltid sjekke opp :p )

Lenke til kommentar
I38ZDGBR skrev (2 timer siden):

møller sier 23 timer

😲

Det er bare rimelig dersom vedkommende som skal gjøre jobben ikke er mekaniker(e), er to stk og aldri har byttet motor før... 

Få pris fra et frittstående verksted/legg jobben ut på mitt anbud eller lignende. 

Har ikke skrudd mye T5 før, men dette er helt absurd. 

Jeg snakket en gang med en som jobbet på VW-verksted når jeg skulle bytte clutch på en Caddy, om dette var en grei jobb. Han sa verkstedet ga alltid pris på 7t jobb, men rekorden hans var 1.5t... Men 23t på motorbytte, ja visst..

Lenke til kommentar

Ja, men bytte blokk og flytte alt over på den nye blokka, tar vel litt tid?, Har bare fått ca pris hos frittstående verkst. på rundt 100 000 .

Tenkte å slippe å handle selv pga. garanti. Godt å ha et lokalt verksted i ryggen.

Endret av I38ZDGBR
Lenke til kommentar

Det er en del jobb, men som sagt 23t høres helt vansinnigt ut. Skjønner at det kan føles risikabelt å kjøpe brukt motor selv for ørten tusen uten god garanti og få andre til å bytte.

Garantimessig kan du jo bruke et hvilket som helst annet verksted. 50.000,- for 23t vil si i overkant av 2000,-/t.. Jeg vet om mange verksteder som fakturerer rundt halvparten av dette.

Kunne det vært en mulighet å ta den med til utlandet for å bytte motor? 

 

Lenke til kommentar
NoBo skrev (1 time siden):

Hvor ellers (enn Møller) har du sett etter ‘ny’ motor? Eks. https://www.motorbytte.no/vw er ett av firmaene som kan gjøre det du er ute etter. Hva slags pris angir de? De skriver selv følgende:

(Jupp, egenreklame skal man alltid sjekke opp :p )

Ringte møller bare for å orientere meg, veldig imøtekommende og sa at eg ikke burde bruke de. Sa at forsikringsselkapende brukte andre leverandører på motorskade pga. av pris. Ca 73 tusen for blokk og med montering ca 200 tusen.  Det er ikke aktuelt. For pris fra 2 andre i morgen . Sender også en forespørsel til din link i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...