Gå til innhold

[Løst] Eksternt batteri til UPS?


Anbefalte innlegg

Det er nok sikkert fornuftig å benytte et batteri som er langt rimeligere enn originalen! En kontakt bør ikke være noe problem, i verste-fall bør han du kjenner kunne koble dette direkte ved for eksempel å lodde ledningene til kontakta fra innsiden hvis han ikke kan skaffe eller har denne selv.
Tror du skal få til dette! 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan se så vil den UPSen tømme standard-batteriet på rett over 3 minutter ved full last. Å bytte til et hvilket som helst batteri kan føre til overoppheting og koking av batteriet, og ventilering av eksplosiv hydrogengass. 

En del batterier er oppgitt med maks strømtrekk som man bør ta hensyn til. Om du øker til større batteri vil dette problemet bli mindre da utladingstiden blir lengre og påkjenningen lavere.

Lenke til kommentar

Billige batterier må du nok lete etter, men Biltema er en kandidat? Komplett? Og da selvsagt lignende butikker som selger sånt. Vi har vel minst et par butikker som KUN handler med batterier av de fleste slag.. Sjekk ønsket teknologi som anbefales og søk?
Jeg benytter standard alarm-batterier selv,

Lenke til kommentar

Fikk svar fra APC. Som jeg allerede hadde konkludert med så kunne ikke den eksterne enheten fra APC brukes med min modell.

Og jeg har bestemt meg for å skrinlegge prosjektet foreløpig. Med et nytt originalbatteri så tenker jeg at jeg får noen ekstra minutter sammenliknet med det gamle batteriet som er godt over dato.

Og så får en ekstern enhet vente til UPSen jeg har takker for seg og jeg må kjøpe en ny uansett (har lenge vurdert den oppgraderte "Pro" modellen av UPSen jeg har).

Takker for alle tips og råd! :thumbup:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...