Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips for å naturlig øke testosteron?


Mr. Wolf

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg øke mitt testosteronnivå?

Fortell gjerne også fra egen erfaring hva som har hjulpet deg med å få nivåene opp.

Sjekket meg for noen måneder siden, lå på 17.5 nmol/l (505 ng/dL), noe jeg gjerne vil øke. Er 22 år.
Utenom det har jeg veldig lavt SHBG, noe som er et godt tegn på at jeg kan bruke mye av hormonet.

Endret av Mr. Wolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så enkelt som og skulle ta små mengder. Det og skulle begynne på testosteron er langt mer komplisert enn som så. Du er 22 år, og ville angret resten av dit liv om du skulle begynne med det.

Tren styrketrening (spesielt lår og rumpeøvelser har positiv innvirkning på testosteron), spis sunt, ikke stress og sov mye.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

jeg har merket noe bedre effekt (vet ikke om det er placebo eller ei) ved å legge til noe ekstra fett til måltidene mine. Hvordan er relasjonen mellom kolesterol og fett? Er man avhengig av begge for å øke nivåene, eller trenger man kun den førstnevnte?

Endret av Mr. Wolf
Lenke til kommentar
Mr. Wolf skrev (15 timer siden):

jeg har merket noe bedre effekt (vet ikke om det er placebo eller ei) ved å legge til noe ekstra fett til måltidene mine.

Vil nok si at man blir mer maskulin av å spise mye proteiner, trene med vekter og kampsport. Men om dette øker hormon-nivået, er en annen ting.

Kan vi på samme måte forvente at ei mager dame som broderer duker hele dagen, utvikler mer østrogen? Merkelig.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (40 minutter siden):

Vil nok si at man blir mer maskulin av å spise mye proteiner, trene med vekter og kampsport. Men om dette øker hormon-nivået, er en annen ting.

Kan vi på samme måte forvente at ei mager dame som broderer duker hele dagen, utvikler mer østrogen? Merkelig.

Kolesterol er byggeblokken for testosteron. Sjekk hvor like molekylene er, det er ikke til å debattere. Jeg ønsker da å vite mer om hvordan det henger sammen med fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...