Gå til innhold

Bytte ut forsterker/hovedenhet i tak-anlegg


Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har anlegg i taket i flere rom, type KBSound Star 5. Disse spiller helt OK, men man må (naturligvis) bruke en app for å styre dem, og den er ikke spesielt god så det tar tid å få av/på/endre musikk. Jeg skulle veldig gjerne kunne styrt den med Google Home, dvs bare sette den som standard utgang for musikk for en Home-enhet. Dette er generelt fullt mulig - bortsett fra at KBSound krever PIN-kode for tilkobling, og det kan man ikke angi i google. Jeg har kontaktet produsenten, men det er ingen hjelp å få.

Spørsmålet er derfor - kan jeg bytte ut styringsenheten her med en wifi/bluetooth-forsterker, og beholde kun høyttalerne? Andre tips/ideer til å få et mer lettstyrt system til en rimelig kostnad, og behode høyttalerne? Strøm og høyttalerkabler er der jo naturlig nok allerede.
PS: Jeg bryr meg ikke om om jeg mister DAB/FM, bluetooth/wifi er godt nok.

 

 

TKHkmAO.png

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gouldfan skrev (På 15.4.2022 den 13.31):

Vi må vite mer om høytalerne, og hvordan kontaktene/terminaler ser ut..

Men ja det finnes mange muligheter om de har vanlig enten kobberkabel klips som jeg gjetter, eller mer avanserte Banan kontakter...

Evt bytte av kontakter fikser jeg greit, så jeg er mest usikker på om det vil funke, og om noen vet om en passende forsterker/hovedenhet :)

Lenke til kommentar
toth skrev (30 minutter siden):

Evt bytte av kontakter fikser jeg greit, så jeg er mest usikker på om det vil funke, og om noen vet om en passende forsterker/hovedenhet :)

Du må se om det står Specs på høytalerne, som regel gjør det ikke det i slike kits, men hender..

Isåfall står det bakpå.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er 8 ohms iallefall, hva som helst kan nok drive de, men er litt fare for å sprenge de.. når du ikke vet maks effekt.

Jeg regner med at du vil ha noe lite med blåtann etc?

Jeg ville bare kjøpt noe Kina greier til de..

I Norge feks noe sånt? https://cdon.no/hobby-fest/50w-x-2-mini-class-d-stereo-bluetooth-5-0-forsterker-tpa3116-tf-3-5mm-usb-inngang-hifi-audio-hjemforsterker-for-mobil-datamaskin-barbar-pc-p-62117533

Merk jeg har ikke prøvd de, men det er vel returrett på cdon etc? Om du tar vare på esken.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
toth skrev (9 minutter siden):

Tipper nok denne gjør susen ja, ser ut som den kan fjernstyres bra. Er det sånn å forstå at så lenge den gir 2x15w og høyttalerne er 5w, så er det evig risiko for at de sprenger hvis kona skrur opp på maks?

Merk at det er watt i 4ohm det vil bli mindre watt i 8ohm..

Jeg ville ringt Kjell og spurt, det er gratis.

Du oppgir Specs på høytalere ohm og 10watt kontinuerlig.

Jeg tror det går, men er ikke sikker. Jeg har sprengt små høyttalere før...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...