Gå til innhold

Kontakt til baklyset på laptop-skjerm?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har "konvertert" en gammel laptop-skjerm til ekstra-skjerm og alt virker forsåvidt.
Men ledningen - og pluggen - som sitter fast i skjermen er veldig kort, og invertor-kortet må derfor plasseres på en "ikke-helt-grei" plass. 

Noen som vet om det er mulig å få tak slike plugger (han og hun) slik at en kan lage en ledning med ønsket lengde? Evt om det finnes en ferdig "skjøteledning" å få kjøpt?
Mulig det går ann å klippe ledningen og skjøte inn den lengden jeg trenger, men er litt usikker ( på min ferdigheter med lodding 😉 )
Legger med bilde av kortet, pluggen (dårlig bilde - men formen vises) og pluggen slik den stod da skjermen var i laptoppen...

plugg_1.jpg

plug_2.jpg

kontakt.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Bjerknez said:

Lodding er nok det beste (husk krympestrømpe), men hvis ikke du vil eller har mulighet til det så kan du bruke to wago klemmer. 

Du trenger da 2 stk wago klemmer med (2-polet). jeg ville bare skjøtet på ledningen som er der ved å gjøre en av disse tingene. 

Det har begynt å komme en del av disse klemmene, som er greie når en bare skal skjøte.

Wire-Docking-Connector-Spl-3-PCT3-3-Auto-Connecor.jpg.e7c6f26006d0189fb84a295cb23b4e42.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...