Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shift+Ctrl+F1 = brute force shutdown??


Anbefalte innlegg

Trykket inn Shift + Ctrl + F1 og PC-en gikk i svart. Som om det var selveste hovedbryteren.

Jeg googlet litt og jeg finner ikke noe som kan forklare dette. Det er en laptop uten batteri. Det første jeg så på var strømledningen, den var ikke løs.

Ingen oppføringer i Event Logs. Alt er enten fra lenge før dette skjedde eller etter at jeg slo på igjen.

Windows 10 x64.

Forsøkte tastekomboen igjen, ikke noe skjer.

Jeg tror ikke at tidspunktet for krasjen var tilfeldig. Eller, det var ikke egentlig en typisk krasj, det var mer som et strømbrudd. Det er sjelden jeg trykker den kombinasjonen, og PC-en skulle bare tilfeldigvis slå seg av akkurat da? Plutselige shutdowns har skjedd før men sist var i fjor engang. Avslåingen var 100% synkron med tastekombinasjonen. Hvis det blir mørkt i hele huset akkurat når trykker en sjelden brukt bryter, da tror du selvsagt at det er en sammenheng.

PC-en er også noe varmere enn normalt. Hva som er normal temperatur vet jeg ikke, men overflaten er varmere enn normalt. Jeg reagerte ikke på dette før hendelsen, men jeg kjenner det nå etter at jeg startet den opp igjen. Begge viftene går på lav hastighet.

Temperaturer lest av i Speccy:

CPU 58°

HK 60°

GTX 880M 65°

SSD 37°

HDD 37°

Ingen av disse temperaturene er unormale? Kanskje det er noe uten temperatursensor som er varmere?

Jeg startet opp PC-en for 45 minutter siden nå, den kjører ikke noe tungt og overflaten er litt varmere enn når jeg spiller spill.

 

Edit

Nesten samme, jeg har mer RAM.

Det er området til høyre for pekeplaten som er varmere enn normalt. Jeg vet ikke hva som er under der.

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...