Gå til innhold

Hva koster det å bygge en PC med PlayStation 5-krefter? 


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (På 4.3.2022 den 20.29):

Er det kreftene som blir samanlikna, direkte komponentar eller kva dei faktisk yter i eit spel? PS5 er optimalisert, så du får mykje ut av kreftene, men er delane som er valgt realistisk samanlikning?

Lurte på dette jeg også. Konsollene har alltid kunnet konkurrere merkelig lenge med PC, nettopp på grunn av optimaliseringen og at de ikke trenger å ta hensyn til X antall ukjente flaskehalser. Følte ikke jeg ble spesielt klokere av svaret du fikk, men det er da noe.

Fleskelars skrev (På 4.3.2022 den 20.46):

Alle seriøse gamere har en PC i huset .

Hva i all verden er en seriøs gamer?

Nå har tilfeldigvis jeg en gaming-PC i mancaven, men til tross for det velger jeg (nesten) alltid å spille på konsoll i stedet. Mine begrunnelser er mine, mens andre har sine egne (og de har sjelden med kostnader å gjøre). Det gjør verken dem eller meg til mindre "seriøse gamere".

Altså, fanboys av diverse konsoller er én ting, men PC-elitister tar faktisk kaka.
 

Fleskelars skrev (På 4.3.2022 den 20.46):

jeg tenker også på alle kule indie-spillene man går glipp av

Hvilke must-have indie-spill er det du føler mangler på konsoll da? Det aller meste av indies som er verdt å nevne dukker alltid opp på konsoll. Og det sier jeg som ihuga indie-fan.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (18 timer siden):

Nvidia anbefalar 750W, men det er sjølvsagt alt for mange modellar og konfigurasjonar til å påstå at det er riktig for alle.

 

En god 600W gold/platinum greier biffen, mens en dårlig 800W white label jan slite. Jeg kjørte i5 8400+3060ti i et år på ei bra 450W bronze. M0lte med strømmåler i vegg: Funka fint det, ikke mulig å få mer enn rundt 300W trekk, typisk 200W totalt under gaming. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...