Gå til innhold

Gevinst ved oppgradering av RAM?


muummi

Anbefalte innlegg

Har en sønn som har en gaming laptop av en litt eldre type. Lenovo Y700, i5-6300HQ, 8GB ram, 128gb ssd+1TB hdd. GTX 960M

Vil det ha noen særlig nytte å øke RAM til 16GB, eller er denne maskinen ellers for utdatert til å kunne kjøre Fortnite normale instillinger og evt Halo med lave instillinger?

Endret av muummi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstra RAM har mindre betydning når man bruker en SSD som kompenserer ganske greit for det med  rimelig rask swapping (NVMe  er bedre enn SATA der), men man tjener litt på 16 GB uansett som er det som er mest vanlig på gaming-laptoper. Prisene er ganske greie også.

Lenke til kommentar

Hvis du går fra 1 til 2 ram-brikker så kan det være svært gode fordeler for du dobler hastigheten. Fra 2 til 3 eller 4 tjener du lite på i form av FPS.

Hvis sønnen skal spille Elden Ring så må maskinen ha minst 12GB ram.

6 minutes ago, vidor said:

Ekstra RAM har mindre betydning når man bruker en SSD som kompenserer ganske greit for det med  rimelig rask swapping (NVMe  er bedre enn SATA der), men man tjener litt på 16 GB uansett som er det som er mest vanlig på gaming-laptoper. Prisene er ganske greie også.

Med 128GB SSD og 1TB hdd så er det ikke plass til mange spill på den SSD-en. Og selv om du har SWAP så må disse dataene bruke tiden det tar å komme seg fra HDD til SWAP på SSD.

Lenke til kommentar

Hei. Selvfølgelig hjelper det og oppgradere RAM fra 8 GB til 16 GB RAM. Jeg gjorde det på en HP Laptop som jeg har her med Windows 10 og det var ikke noe tvil om at det ble forskjell ja. Samtidig som jeg gjorde det, så bytta jeg ut den 250 GB SSD`en som stod inni med en 1 TB SSD og det hjalp nok endel det også, så jo. Det hjelper og oppgradere RAM`en på PC`en. Samtidig som du oppgraderer Ramen, så er det ikke så dumt og kaste ut Harddisken og sette inn en SSD på 1 TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...