Gå til innhold

Hvordan skal hurtiglading bli enkelt? Ladeaktørene er uenige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
qualbeen skrev (54 minutter siden):

... I tillegg er det sluttbruker som løper all risiko. Ladeoperatør risikerer ikke å bli svindlet/lurt her. Det er min og din brikke som med letthet kan kopieres opp, og dermed kan hvem som helst lade på min bekostning. 

Er enig i at det er lave beløp det er snakk om – så jeg kommer sikkert aldri til å noen gang merke at jeg blir svindlet ...

 

Finnes det en eneste app med kobling mot brikkenummer? Hvilke aktører har dette? Dette synes jeg nemlig hørtes veldig lurt ut, og dette har jeg lyst til å teste ut. Dersom bruk av brikke trigger app-varsel, er jeg (bittelitt) mer positiv til å bruke brikkene. ;) 

Både appen til Recharge og Mer kar kobling mot brikke, starter jeg lading med brikke så kan jeg avslutte den i appen. Men jeg har ikke sett noe funksjonalitet for push-varsel ennå. Kun Tesla sin sender meg det, med beskjed om at lading snart er ferdig og med påminnelse om å flytte bilen for å unngå sperreavgifter. Noe flere burde implementert.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 time siden):

... I tillegg er det sluttbruker som løper all risiko. Ladeoperatør risikerer ikke å bli svindlet/lurt her. Det er min og din brikke som med letthet kan kopieres opp, og dermed kan hvem som helst lade på min bekostning. 

Er enig i at det er lave beløp det er snakk om – så jeg kommer sikkert aldri til å noen gang merke at jeg blir svindlet ...

 

Finnes det en eneste app med kobling mot brikkenummer? Hvilke aktører har dette? Dette synes jeg nemlig hørtes veldig lurt ut, og dette har jeg lyst til å teste ut. Dersom bruk av brikke trigger app-varsel, er jeg (bittelitt) mer positiv til å bruke brikkene. ;) 

Hmm, Plugsurfing har kobling mot brikkenummer, men ser ikke foreløpig ut til å støtte push-varsel når lading starter. Hadde vært en bra funksjon. 

Lenke til kommentar

Skal ladeopperatørene bestemme over dette er det neppe forbedringer i sikte før de på en eller annen måte selv får problemer.

Å bruke konkurranse som argument for dette surret slår like godt motsatt vei og låser kundene. De snakker som politikere, med delt tunge.

Her må det skjæres gjennom av egnede autoriteter, ellers får man et ladeanarki.

Fremtiden for elektrisk transport trenger ikke slikt tull.

Endret av KjeRogJør
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...