Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker han meg? Eller bare leker han med følelsene mine?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 16 år og har lagt merke til en gutt som har stirret på meg helt siden ungdomsskolen. Da vi gikk på ungdomsskolen sammen, synes jeg han var en helt ok fyr med fin personlighet, til han begynte å henge med en dårlig vennegjeng. Etter en lang periode med hjemmeundervisning kom jeg tilbake på skolen og begynte å snakke med venninnene mine foran i klasserommet, mens han satt bakerst, merket jeg at han hadde blikket sitt på meg de 15 minuttene jeg sto der og prata. Da jeg tok han i å se på meg, var det som om han utfordret meg til å stirre tilbake, altså han ga ikke opp øyenkontakten. Også har dette skjedd hver gang jeg bare snur meg for å snakke med andre. Nå, på vgs var jeg veldig glad for å starte på en skole som han sikkert ikke kom inn på, men til min overraskelse var han også der. Legg merke til at de fire årene jeg har gått i klasse med han, så har han ikke snakket med meg eller vist noen form for interesse annet enn øyekontakt og det å tøffe seg. En dag så sto jeg og ventet på bussen for å komme meg hjem, og ser at han og hans 6 venner kom og stelte seg bak meg, også for å vente på bussen. Jeg hadde og på munnbind. Når bussen evt kommer, går jeg inn, og som stappa som den var blir jeg stående ved dørene og holder en stang for å ikke falle. Rett før bussen skal begynne å kjøre, ser jeg han ta fram mobilen sin og rette kameraet sitt mot meg og ta et bilde. Jeg ble skikkelig sjokkert og begynte å smile (under masken min). Overdriver jeg eller har jeg rett i at han liker meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å glane/stirre/glo på noen slik som det  - er i mine voksne øyne ganske uhøflig. Spesielt det å ta bilde av deg uten at du er klar over det. Slik jeg leser innlegget ditt; er det vel mer du som liker han.... og det du spør om - er om disse episodene du nevner er et signal på om han liker deg. Det enkle er ofte det enkleste. Send ham en melding - og spør så direkte som du kan. "Hvorfor ser du så mye på meg?" Kan være en start. Men når jeg tenker meg om... er jeg nok for gammel til å gi ei på 16 gode råd. Bortsett fra at ting ofte føles og virker så mye mer dramatisk og alvorlig når man er såpass ung. Selv om det absolutt ikke er det. Noe man ofte lærer når man blir eldre. Så det å være litt direkte og frempå er ikke så farlig/skummelt som det virker som. Bare send ham en melding og få det ut av verden. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke lov å ta bilde av noen uten samtykke i dagens samfunn er det det da??? Det kan du be han slette hvis du ikke liker det. Tror jeg hadde blitt litt redd den gjengen der jeg da men... Så lenge han ikke har sagt noe så kan det bare være for å tøffe seg som du sier... Enig med Milhouse send en mld og spør direkte så slipper du å gruble noe mer. Så du kan komme deg videre. Den vennegjengen dere havnet borti hørtes ikke bra ut. Slik sett hadde jeg nok sett etter noen med gode venner rundt seg som ikke driver med noe tull. Det vil du ha igjen senere i livet tror jeg da. 

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at han liker deg når han gir deg så mye oppmerksomhet. En annen ting er at han kanskje viser dette på en litt umoden og barnslig måte. 

Men sånn er gutter i den alderen. Du kan jo, som det er foreslått tidligere her, sende han en melding og se om han svarer?

Eller kanskje han reagerer på en annen måte?

Lenke til kommentar

Hei, jeg la han til på snap, uten å bli lagt tilbake, i tillegg til at jeg ba vennen min sende han en melding gjennom skolemailen på Teams og han skrev: Nei. Vil ikke virke påtrengende men vil så gjerne vite hvorfor han tok et bilde av meg. Har også følt at han i det siste har ignorert meg etter at vennen min sendte den meldingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...