Gå til innhold

Årsstudium i "Økonomi og ledelse" (OsloMet) eller "Samfunnsøkonomi" (UiO)?


no2no

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å ta et årsstudium i ved siden av jobben for sanke noen ekstra studiepoeng. I den forbindelse vil jeg at noe innen økonomi, da det er det eneste jeg interesserer meg nogenlunde for. 

Har sett på "Økonomi og ledelse" ved OsloMet eller "Samfunnsøkonomi" ved UiO. 

- Vil noen anbefale et av disse årstudiene over den andre? Er det noen forskjell i innhold og faglig tyngde?

- Hvilken av disse to er lettest å kombinere med en jobb? Tenker da i form av minst mulig obligatorisk oppmøte, gruppeoppgaver o.l. Skriv gjerne noen ord om studiets oppbygging hvis du er studert ett av disse stedende selv.  

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
no2no skrev (På 16.1.2022 den 15.48):

Hei, jeg tenker å ta et årsstudium i ved siden av jobben for sanke noen ekstra studiepoeng. I den forbindelse vil jeg at noe innen økonomi, da det er det eneste jeg interesserer meg nogenlunde for. 

Har sett på "Økonomi og ledelse" ved OsloMet eller "Samfunnsøkonomi" ved UiO. 

- Vil noen anbefale et av disse årstudiene over den andre? Er det noen forskjell i innhold og faglig tyngde?

- Hvilken av disse to er lettest å kombinere med en jobb? Tenker da i form av minst mulig obligatorisk oppmøte, gruppeoppgaver o.l. Skriv gjerne noen ord om studiets oppbygging hvis du er studert ett av disse stedende selv.  

Jeg tenker at "Økonomi og Ledelse" er mer bedriftsøkonomi og kan være greit å ha med seg hvis man jobber eller ønsker å jobbe i det private næringslivet. 

 

"Samfunnsøkonomi" handler vel mer om fordeling av ressurser i et samfunn og passer da sannsynligvis best om man jobber i en offentlig virksomhet. Samfunnsøkonomi kan også være forskning vil jeg tro. 

Dette er i grove trekk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...