Windoge Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) Noen som vet svaret på dette egentlig? Hver gang jeg skal selge en cpu får jeg dette spørsmålet: Har den vært klokka? Endret 9. januar 2004 av ^Th0mas^
Zeph Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Veit ikkje om det faktum at den er klokka betyr noko, men temperaturen gjer. Ein CPU som ligger på 40 grader varer nok lengre enn ein på 60.
anon12234 Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 set sier seg jo egentlig selv, en motor som står konstant på 5000rpm føkkes fortere en en som står på 2000, men kanskje levetiden kortes med med 3 år, altså fra 20 til 17 år, ÅÅÅÅ neiii, krise. om 17 år er den ubrukelig uansett...
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Har lest et sted at en cpu har en levetid på ca 10-12 år og ved klokking kan denne reduseres med ca 10-15 % dvs at den da lever ca 8-10 år, men da er den vel moden for utskifting uansett vil jeg tro
Zeph Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Saken er den at de som overklokker kjem til å bytte den ut innen de neste årene uansett så den går aldri tom.
wichtom Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 tror nok at endel av oss her bytter oftere enn 10 år. meg selv er sånn at ....dæven.. der kom det noe nytt. det må jeg ha. men ja selv om mann klokker så holder den nok til den kastes eller havner på veggen som klenodium. husk 10 år tilbake... 486 dx66. var det ikke det?
pailukterN Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) du har sikkert hørt om det programmet som lurer vifta di til å gå fortere? og du har sikkert hørt om han som brukte det og kjente lukten i kjelleren? iq er en fin bil..... edit : innlegg nr.1 Endret 9. januar 2004 av pailukterN
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 har vel lengre levetid enn 12 år, er det ikke bortimot 18 ?
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 har vel lengre levetid enn 12 år, er det ikke bortimot 18 ? men uansett, går ned 10-15%
Zeph Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Om den varer 12 eller 18 år har vel ingen betydning da den er foreldet innen den tid
muv Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Men når man overklokker en cpu, synker vel levetiden ettersom du øker vcore? Hvis du har fått en cpu som overklokker bra og du klokker den en del uten å øke vcore. Så har kameraten din akkurat samme cpu, men den klokker ikke like bra, og må derfor øke vcore noen hakk for å kjøre på samme hastighet som du. tempen på cpuene er omtrent like. da blir vel levetiden på den cpu'en med høyere vcore kortere enn den med standard vcore (husk at det er lik temp)?
FuglFøniks Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Har lest et sted at en cpu har en levetid på ca 10-12 år og ved klokking kan denne reduseres med ca 10-15 % dvs at den da lever ca 8-10 år, men da er den vel moden for utskifting uansett vil jeg tro
gundik Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Ut i fra (min) logiske sans så må det være temperaturen uansett som er avgjørende for hvor lenge en CPU lever. Temperatur = fremskyndet aldring (i hvert fall på mekaniske komponenter)
gundik Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Noen som vet svaret på dette egentlig? Hver gang jeg skal selge en cpu får jeg dette spørsmålet: Har den vært klokka? Når det gjelder spørsmålet du alltid får: Om CPU har vært klokket? (når du skal selge) så er det vel alltid mere fristende å kjøpe ting som ikke har vært "tuklet" med... enten det gjelder det ene eller det andre, (her hadde jeg ganske mange gode forslag som kunne virke støtende/useriøse).
HEE Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 har vel lengre levetid enn 12 år, er det ikke bortimot 18 ? Men seriøst ! tror jeg har bytta pc`n min før 18 år var omme.
JonasGab Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 JA! seff får den kortere levetid, men har som alle andre har ingen betydnig siden man nærmest må være samler om man skulle bry seg om slikt. hvis man har en PC eller CPU i over 5 år så hvet man som oftest ikke hva overklokkin er(min teori) og da har det ingen betydning syns nå jeg!
notarget Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Hvis man klokker prossesoren med tørris eller flytende nitrogen som en av THW folka gjorde så er nok levetiden mye mindre...
Jarmo Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) Noen som har erfaring på levetiden ? Såvidt jeg vet så går disse Celeron 300A CPUène ennå på 450MHz ? Hvor lenge de har vært i livet... AMD og INTEL garanterer vanlig drift med ca. 75-80C på alle sine CPUèr hva gjelder temp. så det så.. Hvis vi øker Vcoren med 10-15% så har det minimalt påvirkning i levetiden, ergo hvis du reduserer levetiden fra 15-20år ned til 10-12 år så da kan dere slutte å ha data som hobby med en gang, når/hvis man tenker så som enkelte gjør her... Endret 10. januar 2004 av jarmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå