Gå til innhold

Re-vurderer min Dell 49" Ultrawide. For bred og lav?


Anbefalte innlegg

Hei alle,

Tidligere brukte jeg 2 x 22" koblet til min laptop, men når jeg ønsket meg mer skjermplass samt unngå dockingstasjon gikk jeg for en Dell 49" Ultrawide.

I starten var jeg svært begeistret, men etter å ha brukt den et par år nå er jeg litt mer lunken. 

Det jeg etter hvert har innsett er at jeg opplever skjermen som alt for bred. Ytterkantene blir sjeldent brukt og jeg tror jeg med fordel hadde hatt nytte av en skjerm som heller var høyere. De gangene jeg bruker ytterkantene fører det til at jeg vrir på nakken og strekker meg for å greie å se - noe som sikkert ikke er bra for kroppen.

Jeg har også tidvis hatt litt problemer med vonde øyner og fikk noen tips rundt det i denne tråden hvor flere brukere var negative både til 49" og 60 hz IPS panel. 

Noen med lignende erfaringer?

Tenker kanskje at 2 x 34" i høyden hadde vært vel så bra for mitt behov (tegning, Excel, aksjeanalyse/handel).

På forhånd takk! :)

Duke

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (12 timer siden):

Hva er kurvingen (R-tallet) på skjermen du har per i dag?

3800R i følge Dells hjemmeside om det var det tallet du etterlyste. :) 

https://www.dell.com/no-no/shop/dell-ultrasharp-49-buet-skjerm-u4919dw/apd/210-argk/skjermer-og-skjermutstyr

Hadde kanskje en liten "utblåsning" eller kløe etter et nytt oppsett i går, men vet ikke om jeg orker å bruke tid på det nå. Jeg mener nok fortsatt at skjermen er i bredeste laget og at jeg hadde hatt mer glede av mer plass i høyden. Mulig jeg slenger en liten skjerm på toppen av denne.

Får se. :) 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (47 minutter siden):

3800R i følge Dells hjemmeside om det var det tallet du etterlyste. :)

Det var det jeg etterlyste. Det er ganske lite kurving så skjønner du sliter med det problemet. Skal du bytte skjermen bør du finne en med lavere tall. Samsung G9 Neo har for eksempel 1000R og jeg har ikke sett skjermer som er mer buet enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (13 timer siden):

Det var det jeg etterlyste. Det er ganske lite kurving så skjønner du sliter med det problemet. Skal du bytte skjermen bør du finne en med lavere tall. Samsung G9 Neo har for eksempel 1000R og jeg har ikke sett skjermer som er mer buet enn det. 

Jepp. Har sett noen LG / Samsung i tilsvarende størrelse og med vesentlig større kurve.

Men mulig jeg bare beholder den. Er litt i tenkeboksen. :) 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (På 9.1.2022 den 16.50):

IPS 60Hz panel er godt egnet til kontorbruk. Gode testresultat på rtings.com for den skjermen (Dell U4919DW).

Når det gjelder format så er det sikkert litt smak og behag, selv har jeg god tro på 3840x2160.

Skal jo være det ja, men har aldri blitt helt komfortabel med den. Kanskje jeg sitter for mye foran den rett og slett. Da blir det vel ille uansett. :) 

Har vel mer eller mindre besluttet meg for å beholde den. Altfor mye stress å begynne med salg og montering av ny skjerm akkurat nå. Travle dager nok som det er. :) 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 7.1.2022 den 23.36):

Det var det jeg etterlyste. Det er ganske lite kurving så skjønner du sliter med det problemet. Skal du bytte skjermen bør du finne en med lavere tall. Samsung G9 Neo har for eksempel 1000R og jeg har ikke sett skjermer som er mer buet enn det. 

Måtte sjekke ut denne. Ser den blir en del nevnt. 

Litt forskjell, ja:

image.png.4d27b9231ce95a1293615567f387972d.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...