Gå til innhold

No blir det andre bollar for Gamer.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Sirius Cobra said:

Ikke for å være negative, men er ikke det det hovedkortet som kan begynne å brenne grunnet en feilproduksjon?

Jupp, men det er bare å sjekke at kondensatoren er montert rett vei. Er den det, er de good to go. Man kan også sjekke serienummeret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det faktisk er hovedkortet som er avbildet der så ville jeg sjekket det opp, for man ser ikke indikator-kanten på den avbildede chippen. Man ser farget svart kant og sølvfarget lodding, men ingen tydelig merket strek eller engang lysere gråskjær på den siden utifra det bildet og den andre siden er skjult av låsen på minnesporet.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Sirius Cobra said:

Ikke for å være negative, men er ikke det det hovedkortet som kan begynne å brenne grunnet en feilproduksjon?

Denne saka blei for så vidt skrive før nyheita om tilbakekallinga kom, men vårt hovudkort har ikkje dette problemet (håpar me). Eg sjekka i romjula, og utifrå serienummeret bør me vere ok. Så får me håpe at det berre er dei serienummera som Asus melde om det faktisk gjeld. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
36 minutes ago, iR' BR34K said:

Denne saka blei for så vidt skrive før nyheita om tilbakekallinga kom, men vårt hovudkort har ikkje dette problemet (håpar me). Eg sjekka i romjula, og utifrå serienummeret bør me vere ok. Så får me håpe at det berre er dei serienummera som Asus melde om det faktisk gjeld. 

Kan som sagt selv sjekke om kondensatoren er riktig montert.

https://www.digi.no/artikler/asus-tilbakekaller-hovedkort-som-kan-ta-fyr-pa-grunn-av-komponent-som-er-montert-feil/516155

Lenke til kommentar

Kult at dere har videre satsing på hardware testing! 🙌 Virker også som fornuftige valg av hardware og spill dere tester! (selv om Cyberpunk også kunne vært relevant som en slags stresstest, i tillegg til at det har veldig mye RTX features dere kunne testet)

Er det planer om annen type testing også som f. eks CPUer?

Endret av Craxmerax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Craxmerax said:

Kult at dere har videre satsing på hardware testing! 🙌 Virker også som fornuftige valg av hardware og spill dere tester! (selv om Cyberpunk også kunne vært relevant som en slags stresstest, i tillegg til at det har veldig mye RTX features dere kunne testet)

Er det planer om annen type testing også som f. eks CPUer?

Vurderte Cyberpunk, men me venter til siste oppdatering kjem. Antar dei pussar vidare på ytinga då, så det tar me ein ny runde på når det kjem. 
 


Testing av prosessorar har me veldig lyst til å få til og, men førebels har me prioritert skjermkort først. I dag er det berre eg som jobbar med hardwarestoff, og med ein fulltidsjobb på sida, så blir det litt enten-eller når det kjem til såpass tidkrevjande artiklar som test av skjermkort og prosessorar. Men eg håpar eg får tid til å teste eit par av AMD sine komande modellar opp mot 12900k-en, i alle fall. Elles blir det jo laupande dekning av mus, tastatur og headsett, og moglegvis litt fleire grafikkanalysar av nye spel. 

Endret av iR' BR34K
  • Liker 4
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Craxmerax said:

Er veldig misunnelig på A1 kjøpet da! Virker som et helt enormt kamera som kan gjøre alt av foto OG video, men har jo en nokså enorm prislapp også :D

Fantastisk kamera, men på ingen måte verd prisen, så det er sagt. Eg kjøpte det først og fremst for kombinasjonen av autofokussystemet og 50 MP, og brukar det ikkje til video i det heile enno. Merkar at eg svært ofte er avhengig av å bruke den manuelle sticken for å fokusere når det kjem til fuglar, nett som eg gjorde med a73en min. Det er diminishing returns så det held. Dei aller fleste har absolutt ingen behov for det kameraet her. 

Men eg er fotojournalist i det daglege, og det er heilt eminent til sportsfoto og portrett. Så for meg er det midt i blinken. Og for fuglar er 30 FPS ein gamechanger. Har fått så mange nydelege bilete som eg aldri ville fått med 10 før. 
Og takk for det, Hrafn!

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir veldig glad for å lese artikler som dette. Hardware, og god gammeldags casemodding var alltid en stor greie for meg, og hører for meg godt hjemme i sammenheng med gaming. Og med arbeidet som legges ned hos dere i gamer.no ser jeg frem til å følge dere med hardware artikler, fra og for gamere. Ett savn jeg har hatt helt siden hardware.no var historie.

Takk for at dere gjør en innsats, og jeg gleder meg til å se hva dere kommer med!

Endret av carnilio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
carnilio skrev:

Blir veldig glad for å lese artikler som dette. Hardware, og god gammeldags casemodding var alltid en stor greie for meg, og hører for meg godt hjemme i sammenheng med gaming. Og med arbeidet som legges ned hos dere i gamer.no ser jeg frem til å følge dere med hard2are artikler, fra og for gamere. Ett savn jeg har hatt helt siden hardware.no var historie.

Takk for at dere gjør en innsats, og jeg gleder meg til å se hva dere kommer med!

I allfall hva DU kommer med, så lenge det kun er deg, iR'BR34K ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...