Gå til innhold

Er dette en grei "alt mulig" pc? (bærbar)


Anbefalte innlegg

Inspiron 8600

 

Mobile Intel® Pentium® M processor - 1.5 GHz

UT - 15,4" TFT WUXGA ( 1920*1200 )

512Mb 333MHz DDR RAM (2x256)

128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO

30GB Ultra DMA/ATA 100 (kjøper kanskje ekstern HD senere)

24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal

Stor nylonveske (Er denne bra, eller bør jeg kjøpe veske en annen plass?)

1 års henteservice. Standard på denne modellen ( 2700 kr billigere)

 

Dette er de tingene jeg endra på fra dell.no sin standard model. litt raskere cpu, beste skjermen, 256 mb mer ram, ati 9600 skjemkort.

 

12 770 kr + MVA

 

Er dette en maskin som kan brukes til det meste?

- Vanlige jobb ting.

- Film.

- Nyere spill.

- Video red.

- Andre ting.

 

Fint om noen kan komme med noen synspunkter og meninger om denne maskinen, hva jeg eventuelt bør ha med/ikke ha med. Eller kanskje annet merke?

 

Sikkert mange som vil si at jeg bør lese andre poster i forumet og finne ut selv, det har jeg gjordt. Men fint om jeg kunne fått noen kommentarer på akuratt denne pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er også for tiden på utkikk til en ok laptop til noen bekjente og har denne modellen på listen over kandidater. Man kan jo konfigurere den en del, slik at prisen blir lavere enn dette. Har du forresten husket på ca 735 i porto?

 

Selv hadde jeg tenkt 1.4GHz, GF4 4200, 1280x800, men ellers likt. Det er fordi man ønsker å bruke den mest til surfing og Office, men noe spilling for småbarn (mindre viktig).

 

Selv har jeg en annen Dell laptop på jobben, den er med ryggsekk. Den bruker jeg til og med når jeg sykler på jobben. Anbefales!

 

Jeg har ikke funnet noe bedre/billigere som kan brukes til spilling.

Lenke til kommentar
735 i porto? Det var da voldsomt. Men tror kanskje den prisen jeg hadde der var inkl. porto, ikke helt sikker. Hvorfor koster det 735 i porto, virker noe dyrt...

Jeg snakket med en selger på Dell (Andreas) og jeg lurte på hvorfor prisen ikke stemte med annonsen. Da sa han at porto manglet. Det får man opplyst nåpr man "går til kassen". Jeg prøvde det, og da fik jeg opp denne prisen.

 

Jeg er enig at at portoen var ekstremt dyr. De bruker kanskje "Apostlenes Hester" :D

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på whitebox.no sine bærbare. De har jo egentlig bedre priser. Man får større harddisk osv. Så litt på den cl50 modelen, men den hadde bare ati 9000 kortet, hører rykter om at man kan bestille med 9600 pro også nå. Noen som vet om det er 128 mb versjonen av ati 9600 som kommer i whitebox.no sin nye "cl50" maskin?

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på whitebox.no sine bærbare. De har jo egentlig bedre priser. Man får større harddisk osv. Så litt på den cl50 modelen, men den hadde bare ati 9000 kortet, hører rykter om at man kan bestille med 9600 pro også nå. Noen som vet om det er 128 mb versjonen av ati 9600 som kommer i whitebox.no sin nye "cl50" maskin?

Det er ikke en ny CL50 maskin, men en Aopen 1557. DVS samme som Tundra serien, de kommer med en ny nå.

 

Du kan lese mye om det i den laaange Whitebox tråden.

Lenke til kommentar
735 i porto? Det var da voldsomt. Men tror kanskje den prisen jeg hadde der var inkl. porto, ikke helt sikker. Hvorfor koster det 735 i porto, virker noe dyrt...

Jeg snakket med en selger på Dell (Andreas) og jeg lurte på hvorfor prisen ikke stemte med annonsen. Da sa han at porto manglet. Det får man opplyst nåpr man "går til kassen". Jeg prøvde det, og da fik jeg opp denne prisen.

 

Jeg er enig at at portoen var ekstremt dyr. De bruker kanskje "Apostlenes Hester" :D

De kommer fra Irland...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...