Gå til innhold

Er Støre en gedigen fiasko som statsminister?


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (Akkurat nå):

Når Støre sa "Nå er det vanlige folks tur!" så vet vi alle at han mente "Nå er det endelig min tur!".

Ja han var temmelig kjepphøy da, men nå får han så ørene flagrer og sliter mer enn noensinne. Så nå får han føle på stresset og tungsinnet som en konsekvens av den elendige jobben han gjør som statsminister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Theo343 said:

Når Støre sa "Nå er det vanlige folks tur!" så vet vi alle at han mente "Nå er det endelig min tur!".

Alle vet at det var en catch phrase ment for å skape optimisme blant hans velgere. Jeg observerer at du likevel velger å legge i den en annen mening enn den rasjonelle. Og det har du sikkert rasjonelle grunner til - å tegne opp et falskt bilde av ham. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, tommyb said:

Alle vet at det var en catch phrase ment for å skape optimisme blant hans velgere. Jeg observerer at du likevel velger å legge i den en annen mening enn den rasjonelle. Og det har du sikkert rasjonelle grunner til - å tegne opp et falskt bilde av ham. 

Catch phrases er som regel falske. 

Men når det er sagt. Jeg tviler ikke på at Støre brenner for det han gjør, ellers hadde man ikke holdt ut så lenge i politikken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Catch phrases er som regel falske. 

Men når det er sagt. Jeg tviler ikke på at Støre brenner for det han gjør, ellers hadde man ikke holdt ut så lenge i politikken.

Han har vel ikke noe valg. Det å gå av nå ville blitt en enorm falitterklæring og han er vel også alt for stolt til å ta et slikt valg selv om han mest sannsynlig har lyst pga. de enorme påkjenningene han blir utsatt for nå for tiden.

Lenke til kommentar

Vet ikke om sitatet er legit, men Churchill's "Never let a good crisis go to waste" er på en måte en målestokk for hvor god en politiker er til å manøvrere/manipulere seg i vanskelige situasjoner. At timingen virker uheldig kan være fordi det virker å være vanskelig for politikeren å vri saken i sin favør. Støre har aldri vært god på det, men klarer på en måte å komme dårlig ut av enhver sak. Om det er diplomatgaver, arv og formue, eller Trond Giske som stikker tunga ned halsen på ungdomspolitikere, så kommer alltid Støre dårlig ut av det. Han er elendig til å snakke seg ut av situasjoner, der f.eks. overnevnte Trond Giske klarer å snakke seg inn i både truser og annet. Og i mitt enkle sinn foretrekker jeg helt klart klønete folk framfor sleipe folk. Jeg vurderer Støre til å være så langt unna en psykopat som man kommer i toppolitikken. 

Hvorvidt det er bedre for Arbeiderpartiet å ha en klønete Støre enn en glatt Stoltenberg, vel, det tror jeg ikke. Dessuten ser det ut til å bli veldig mye kritikk for små og store tabber nå, og vi har noen løse kanoner, så jeg tror ikke denne Sp+Ap konstellasjonen kommer til å vare veldig lenge. Er det bedre for Norge med en Støre enn en Stoltenberg? Tja, kanskje ikke, for klønete politikere kan sikkert kløne til viktige ting også. Men foretrekker jeg personlig en klønete Støre framfor en glatt Stoltenberg eller Giske? Helt klart. 

Endret av tommyb
fixerupper
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, tommyb said:

Vet ikke om sitatet er legit, men Churchill's "Never let a good crisis go to waste" er på en måte en målestokk for hvor god en politiker er til å manøvrere/manipulere seg i vanskelige situasjoner. At timingen virker uheldig kan være fordi det virker å være vanskelig for politikeren å vri saken i sin favør. Støre har aldri vært god på det, men klarer på en måte å komme dårlig ut av enhver sak. Om det er diplomatgaver, arv og formue, eller Trond Giske som stikker tunga ned halsen på ungdomspolitikere, så kommer alltid Støre dårlig ut av det. Han er elendig til å snakke seg ut av situasjoner, der f.eks. overnevnte Trond Giske klarer å snakke seg inn i både truser og annet. Og i mitt enkle sinn foretrekker jeg helt klart klønete folk framfor sleipe folk. Jeg vurderer Støre til å være så langt unna en psykopat som man kommer i toppolitikken. 

Hvorvidt det er bedre for Arbeiderpartiet å ha en klønete Støre enn en glatt Stoltenberg, vel, det tror jeg ikke. Dessuten ser det ut til å bli veldig mye kritikk for små og store tabber nå, og vi har noen løse kanoner, så jeg tror ikke denne Sp+Ap konstellasjonen kommer til å vare veldig lenge. Er det bedre for Norge med en Støre enn en Stoltenberg? Tja, kanskje ikke, for klønete politikere kan sikkert kløne til viktige ting også. Men foretrekker jeg personlig en klønete Støre framfor en glatt Stoltenberg eller Giske? Helt klart. 

Gode observasjoner. Jeg skal innrømme at jeg foretrekker Støre ovenfor Stoltenberg og håper på at Støre i større grad er en handlingens mann.

Lenke til kommentar
tommyb skrev (2 timer siden):

Vet ikke om sitatet er legit, men Churchill's "Never let a good crisis go to waste" er på en måte en målestokk for hvor god en politiker er til å manøvrere/manipulere seg i vanskelige situasjoner. At timingen virker uheldig kan være fordi det virker å være vanskelig for politikeren å vri saken i sin favør. Støre har aldri vært god på det, men klarer på en måte å komme dårlig ut av enhver sak. Om det er diplomatgaver, arv og formue, eller Trond Giske som stikker tunga ned halsen på ungdomspolitikere, så kommer alltid Støre dårlig ut av det. Han er elendig til å snakke seg ut av situasjoner, der f.eks. overnevnte Trond Giske klarer å snakke seg inn i både truser og annet. Og i mitt enkle sinn foretrekker jeg helt klart klønete folk framfor sleipe folk. Jeg vurderer Støre til å være så langt unna en psykopat som man kommer i toppolitikken. 

Hvorvidt det er bedre for Arbeiderpartiet å ha en klønete Støre enn en glatt Stoltenberg, vel, det tror jeg ikke. Dessuten ser det ut til å bli veldig mye kritikk for små og store tabber nå, og vi har noen løse kanoner, så jeg tror ikke denne Sp+Ap konstellasjonen kommer til å vare veldig lenge. Er det bedre for Norge med en Støre enn en Stoltenberg? Tja, kanskje ikke, for klønete politikere kan sikkert kløne til viktige ting også. Men foretrekker jeg personlig en klønete Støre framfor en glatt Stoltenberg eller Giske? Helt klart. 

Støre er en kapitalist som er mer opptatt av inntekt enn å gi almisser til de fattige, så etter min mening har han vist klare signaler på at han tenker mer på å fylle statskassen enn å ta hensyn til dem som må fryse og sulte seg gjennom en kald vinter.

Hvorvidt han eller noen av de andre politikerne er psykopater eller ikke, blir umulig for forumets deltagere å svare på men at han viser tegn til å ikke ha nok sympati for dem som har det tyngst, er det ikke tvil om.

Endret av Lyncs
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...