Gå til innhold

POLL: Hvilken Kbit/sekund foretrekker du ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er flere som skriver at de ripper med maks kvalitet. Dette sier lite så lenge dere ikke skriver hvilken innstilling dette er i hvilket program!

 

Selv bruker jeg innstillingen --alt preset extreme i programmet Lame 3.93.1.

Det gir en MP3-fil med variabel bitrate på ca 220 kbit/s.

 

Har også prøvd innstillingen --alt preset insane, men sist jeg brukte den fikk jeg en konstant bitrate på 320 kbit/s og det er helt unødvendig sløsing med harddiskplass.

 

Å "komprimere" til 1000kbit/s i wma9 virker helt meningsløst - en CD har vel en bitrate på ca 1300kbit/s - og det finnes gode programmer som gir losslesskomprimering til omtrent halve filstørrelsen.

Lenke til kommentar
Å "komprimere" til 1000kbit/s i wma9 virker helt meningsløst - en CD har vel en bitrate på ca 1300kbit/s - og det finnes gode programmer som gir losslesskomprimering til omtrent halve filstørrelsen.

Det kan jo hende det ble en null for mye der. Det virker mye mer logisk om han mente 100 kbit/s wma.

Lenke til kommentar
Å "komprimere" til 1000kbit/s i wma9 virker helt meningsløst - en CD har vel en bitrate på ca 1300kbit/s  - og det finnes gode programmer som gir losslesskomprimering til omtrent halve filstørrelsen.

Det kan jo hende det ble en null for mye der. Det virker mye mer logisk om han mente 100 kbit/s wma.

Mente 1000Kb/s. Jeg er ikke noen ekspert akkurat, men jeg tviler på at det går ann å komprimere til halve størrelsen uten noe tap. Så godt som noe tap er vel mer korrekt? Bruker 1000Kb/s fordi jeg ikke vil ha noe tap. WMA9 lossless varierer mellom ca. 700Kb/s og 1100Kb/s, så det avhenger vel av mengden informasjon i musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...