Gå til innhold

Sony\microsoft og steam utestrenger brukere?


LMH1

Anbefalte innlegg

Håvard skrev (4 minutter siden):

Nå er det jo det som er loven, uansett om du synes det er til lite hjelp eller ei. Du har valgt å ta pengene tilbake, etter at du har fått produktet. Det blir det samme som å ta pengene fra kassa på Elkjøp etter at du har fått spillet. Man kan jo forstå at Sony blir irriterte.

Ja men finnes andre måter å løse det på? f.eks hvor lite sansynlighet er det jeg betaler nå som det er faktisk umulig?

De kunne gjort det slik at neste spill blir forrige saldo minus så tåpelig kommentar.

Dere prøver å unskylde sony og butikker som er useriøse men prøver ikke å være enig at måten de gjør det på for liten sum er håpløst.

De får slutte å selge ting som folk ikke vil ha.

skal matbutikkene øke prisene fordi kundene venter å kjøpe til halv pris? man ser jo usikkerheten rundt at ting blir dyrere gjør folk kjøper mere, faktisk betyr det mere tap for kjøperen. Men butikker og nettbutikker tjener på usikkerheten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (1 time siden):

Ja men finnes andre måter å løse det på?

Hadde du kontaktet sony med problemet når du kjøpte spillet så kunne de løst dette.

Regner med at du spilte en del av dette før du skulle ha pengene tilbake?

 

Det har ingenting å si hvor liten summen er. Du har fortsatt tatt pengene fra Sony.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

Problemet er jo at du har bestillt ett spill, fått spillet du har bestillt, så trukket tilbake pengene via chargeback samtidig som du fortsatt har spillet.

Grunner paypal oppgir man kan kreve chargeback for:

A buyer may file a dispute for two different reasons:

  • Item Not Received (INR). In this case, the buyer is claiming they ordered and paid for an item but didn’t receive it.
  • Significantly Not As Described (SNAD). In this type of claim, the buyer is stating the item they received is significantly different than they expected, based on the seller’s description. For instance, maybe the buyer ordered a red sweater but received a blue one instead.

 

Det står ingenting der om chargeback fordi man får akkurat hva man bestilte, men ville ha noe helt annet enn det man bestilte. Vær glad paypal ikke blander seg inn og sperrer kontoen din, men noe sier meg at det bare er snakk om tid til paypal fanger det opp..

Endret av aklla
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (36 minutter siden):

Hadde du kontaktet sony med problemet når du kjøpte spillet så kunne de løst dette.

Regner med at du spilte en del av dette før du skulle ha pengene tilbake?

Det har ingenting å si hvor liten summen er. Du har fortsatt tatt pengene fra Sony.

Spiller vel liten rolle jeg har tatt penger fra sony? de har tatt kontoen min så den må du lengere på landet med.

aklla skrev (28 minutter siden):

Problemet er jo at du har bestillt ett spill, fått spillet du har bestillt, så trukket tilbake pengene via chargeback samtidig som du fortsatt har spillet.

Grunner paypal oppgir man kan kreve chargeback for:

A buyer may file a dispute for two different reasons:

  • Item Not Received (INR). In this case, the buyer is claiming they ordered and paid for an item but didn’t receive it.
  • Significantly Not As Described (SNAD). In this type of claim, the buyer is stating the item they received is significantly different than they expected, based on the seller’s description. For instance, maybe the buyer ordered a red sweater but received a blue one instead.

Det står ingenting der om chargeback fordi man får akkurat hva man bestilte, men ville ha noe helt annet enn det man bestilte. Vær glad paypal ikke blander seg inn og sperrer kontoen din, men noe sier meg at det bare er snakk om tid til paypal fanger det opp..

Samme håpløs forklaring jeg trodde jeg fikk bedre en demo versjon siden den kostet 100 kr og ble satt ned til 44 kr så hjelper lite.

Jeg får være glad for jeg har livet i behold:

https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/5Gr54X/medier-rapper-young-dolph-skutt-og-drept

Noen utlanske blir drept så jeg er heldig som får leve.

Men betyr ikke noe annet av den grunn. kanskje epic games bør utestenge folk som tar i mot spill gratis er mye gratis derfra stjeler fremdeles fra epic games når jeg bruker dens gratis tilbud. Så være glad for jeg ikke blir utestengt der.

Lenke til kommentar
Iki skrev (9 minutter siden):

Tyveri er oftest straffbart...

Er ikke tyveri når man blir lurt å kjøpe noe som er gratis. Du kan jo ta smaksprøve å selge det, så kan du kalle det tyveri.

Kall det tyveri å stjele ting som er gratis på epticgames så gjerne for meg, enten er de domme eller greie eller hva du vil kalle det.Glad for jeg får spill der gratis. Sony har ikke mulighet å returne spill som er dems problem.

Sony har også gratis spill enten demo eller begrenset periode så må gjerne kalle det tyveri hvis man ikke kjøper fullversjon eller bruker det lengere samme med piratkopiering. Er synd dere må dra det så langt.

I så fall stjeler sony min konto som er langt mere alvorlig. De får 20 spill eller flere til en lavpris de kan selge med stor fortjeneste både for PS3 og PS4. Så det er jo langt mere alvorlig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (17 minutter siden):

Samme håpløs forklaring jeg trodde jeg fikk bedre en demo versjon siden den kostet 100 kr og ble satt ned til 44 kr så hjelper lite.

Har lite å si hva du trodde du skulle få, det som teller er hva du faktisk kjøpte og faktisk fikk.
Har også lite å si hva prisen var, både på versjonen du kjøpte og andre versjoner.

Det som er viktig, er at du fikk det du faktisk bestilte, noe jeg antar du gjorde.
Du inngikk en avtale om ett spill mot betaling. Så tok du imot spillet og trakk tilbake betalingen.

LMH1 skrev (14 minutter siden):

Sony har ikke mulighet å returne spill som er dems problem.

Er nå strengt tatt ditt problem..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (15 minutter siden):

Er ikke tyveri når man blir lurt å kjøpe noe som er gratis.

1. Du ble ikke lurt til å kjøpe noe.

2. Det du kjøpte kostet noe, du har selv oppgitt pris på varen her.

LMH1 skrev (16 minutter siden):

Kall det tyveri å stjele ting som er gratis på epticgames

Hvorfor skulle jeg det? Der er det som sagt gratis.

Med mindre du stjeler fra en annen butikk fordi noe var gratis et annet sted. Da er det tyveri.

LMH1 skrev (17 minutter siden):

Sony har ikke mulighet å returne spill som er dems problem.

Det har de.

https://www.playstation.com/en-us/support/store/ps-store-refund-request/

LMH1 skrev (19 minutter siden):

Er synd dere må dra det så langt.

Er bare du som drar det så langt.

Må nesten spørre, har du dysleksi eller lignende? 

LMH1 skrev (20 minutter siden):

I så fall stjeler sony min konto som er langt mere alvorlig.

Nei. Sony stjeler ikke kontoen din. De blokkerer deg fra kontoen din da de har oppdaget at du har brutt reglene deres. De kan heller ikke videreselge spillene du har på den...

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (26 minutter siden):

Sony har ikke mulighet å returne spill som er dems problem.

Nei, det er ditt problem. Du har ikke rett til å returnere en digital vare etter at du har lastet den ned.

Sitat

Sony har også gratis spill enten demo eller begrenset periode så må gjerne kalle det tyveri hvis man ikke kjøper fullversjon eller bruker det lengere samme med piratkopiering. Er synd dere må dra det så langt.

Nei, da spiller du en gratis/begrenset demo. Her har du kjøpt en vare, så tatt pengene tilbake uten å ha krav på det.

Sitat

I så fall stjeler sony min konto som er langt mere alvorlig. De får 20 spill eller flere til en lavpris de kan selge med stor fortjeneste både for PS3 og PS4. Så det er jo langt mere alvorlig.

Nei. Når du opprettet kontoen hos Sony godtok du at de kan suspendere kontoen din om du benytter deg av chargeback. Dette har du godtatt. Og som det blir nevnt her kan du få tilbake kontoen din ved å gjøre opp for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Håvard skrev (10 minutter siden):

Nei, det er ditt problem. Du har ikke rett til å returnere en digital vare etter at du har lastet den ned.

Nei, da spiller du en gratis/begrenset demo. Her har du kjøpt en vare, så tatt pengene tilbake uten å ha krav på det.

Nei. Når du opprettet kontoen hos Sony godtok du at de kan suspendere kontoen din om du benytter deg av chargeback. Dette har du godtatt. Og som det blir nevnt her kan du få tilbake kontoen din ved å gjøre opp for deg.

Men hva du vi er ikke mye rettigheter en kunde har i dag på digitale tjenester noen er greie men andre er håpløse.

https://www.elkjop.no/product/gaming/spill/spill-playstation-4/PS4LASTOFUS2/the-last-of-us-part-2-ps4?&scid=SEM6279&gclid=EAIaIQobChMIrYGnmZSl9AIVzBV7Ch1eGQqWEAQYASABEgK6OPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Dere får si hvor bra kjøp dette er med 69 kr i frakt, egentlig håper man på digital versjon men problemer er som dere ser.

https://www.cdkeys.com/

Problemet å kjøpe fra slike steder er ved svindel eller at nøkkelen er stjålet risiker man utestengelse fra platformen man er aktivert i, så hjelper lite å godta dette når man som kjøper står helt uten rettigheter. hvorfor ønsker folk å være kunde hos sony? fordi det ikke finnes alternativ eller fordi alternativet er PC? For man ser jo når en begynner på den måten vil andre fortsette og er kjøper som får skjegget i postkassen.

I android klages det ofte over at man blir lurt å kjøpe gjenstandarder til spill får kunne få bedre poeng eller komme lengere i spill.

Så man kan jo diskutere om spill markedet må reguleres. Ellers står brukeren helt uten rettigheter.

https://hardforum.com/threads/steam-account-suspended-100s-of-games-and-lost.1657954/

https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/3317353727667331302/

 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (10 minutter siden):

Dere får si hvor bra kjøp dette er med 69 kr i frakt, egentlig håper man på digital versjon men problemer er som dere ser.

Hva har det å si om det er ett bra eller dårlig kjøp?
Absolutt ingenting, så lenge du får produktet du bestiller til prisen som er avtalt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (39 minutter siden):

Hva har det å si om det er ett bra eller dårlig kjøp?
Absolutt ingenting, så lenge du får produktet du bestiller til prisen som er avtalt.

Syns at sony og xbox bør ha pristjeneste å man kan vite hvor dyrt det faktisk er.

Håvard skrev (37 minutter siden):

Skulle gjerne ønske vi hadde bedre angrerett på digitale kjøp, men sånn det er i dag har vi ikke det. I dag har vi ikke angrerett fra vi laster ned produktet.

Ser ikke hvorfor det på spill er det fordi produktet blir låst til kontoen ofte og kan byttes mot kopier, men på digital nedlasting bør være enklere syns jeg. Men desverre.

Det som er også synd at man ikke vet særlig hvis man kjøper digital eller blueray hvor lenge spillet kan fungere, for hender produsentene fjerner spill i så fall er pengene tapt. Eller oppgradering til PS5 blir langt kostbart en hvis man hadde kjøpt det fra starten. Men er jo grunn for det er hemmelig fordi hvis det ikke var det ville fortjenesten vært minimal.

Nå er vel spillet aktivert selv om det ikke er lastet ned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
aklla skrev (10 minutter siden):

Hvorfor det?

Du ser prisen deres på deres webside, vil du sjekke prisen hos f.eks Power så sjekker du hos Power..

Fordi det er håpløs å sjekke fra konsoll må ha laptop og må ha tolmodighet man har ingen garanti for spillet vil koste 39 kr om kort tid så betale unødvendig frakt når det er bortkastet, eneste positive er man sparer å handle billig men er ikke alltid billigst er billigst.

Så hva tror dere om last of US 2 på dustinhome og elkjøp for er utrolig en spillpakke koster så mye som 650 kr når det er på tilbud til 99 kr med 99 kr i frakt rundt 69 kr på elkjøp er det invistering eller tap på lengere sikt vi vet lite om romjulsalg og ligdene.

https://www.elkjop.no/product/gaming/spill/spill-playstation-4/PS4LASTOFUS2/the-last-of-us-part-2-ps4?scid=Pricecomparison2988&utm_source=prisguiden&utm_medium=Pricecomparison&utm_campaign=prisguiden&utm_content=Computing

https://www.dustinhome.no/product/5011032290/the-last-of-us-part-ii

https://platekompaniet.no/spill/playstation-4/the-last-of-us-ii/

Så kan jo være de billigste er demo eller begrenset til 5-10 timer uten det er informert om eller annet Limited edition mot boxed. Hvem vet problemet er det på den måten er vanskelig å sammenligne priser.

For man kan ikke bruke pris å sammenlige varer da må de være 100% like.

Men er ikke lett å se. Slik tjener jo spillprodusentene mye penger at folk tror det dyre er mye bedre en billig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du vil altså ikke bare at samtlige utsalgssteder av samtlige spill skal rapportere inn prisene, men også hva prisen i fremtiden blir på samtlige spill.
Hadde jo vært fint ja, men ekstremt urealistisk..

Uansett, hva var egentlig problemet her igjen?
Kontakt Sony, betal gjelden din til de, få tilbake kontoen din.
Evt ikke gjør det om du ikke vil.

Opp til deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror ikke nytter å ta kontakt med sony om jeg betaler taper jeg bare mere penger fordi sony mener jeg ikke har betalt siden de ikke finner faktura eller prøver være vanskelige.

Men noen får ta ansvar for det så vanskelig å finne ut best priser og at folk blir lurt. Må skaffe noen flinke personer som vet hvor god invistering man faktisk gjør for man blir ofte lurt på mye. Handler kun å tjene mest mulig.

Nå har man ikke garantier for sony Pålegger folk å betale for playstation pluss årlig avgift 720 i året eller så få man avslutte kontoen der er man like langt. Så sant man har konto. Hvis man avslutter kontoen mister man alle spillene kjøp tidligere og gjør konsollen ubrukelig uten oppdatering.

Så det er jo problemet å ha konto at hvis slike ting skjer er man rettsløs siden står jo avtalvikårene at betingelsene kan endres uten forvarsel.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...