Gå til innhold

Kraftig Skurring i to av høyttaler utgangene


Anbefalte innlegg

Kraftig Skurring i to av høyttaler utgangene. Bare jeg berører radioen hvor som helst kommer det kraftig skurring. Det er de to utgangene på venstre side merket A og B left. Det er også en jevn dur der hele tiden.  De andre to utgangene er helt i orden.

Jeg har en sølvsuper 12 der to av høyttaler utgangene har en sterk.brumming / skurring  som kommer bare jeg berører radioen hvor som helst både på chassis og brytere med hånden. De 2 andre kanalene er det ingen problemer med. Det høres på.en måte som om det kan være problemer med jordingen, dette gjelder de to høyttaler utgane på venstre side. Jeg håpe.noen har et forslag om hva som kan være galt? 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • ilpostino endret tittelen til Kraftig Skurring i to av høyttaler utgangene
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg måler 233 på spenning og 123 på jord. Jeg har også prøvd en annen radio i samme kontakt og opplever ingen feil på den. En annen ting er at når jeg kobler denne ss12 til tape og phono virker den bare når mono knappen er inne, da virker den til gjengjeld meget bra. 🙂 Når mono knappen ikke er trykt inn høres det bare svakt musikk fra tape og phono. Har du vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
5 hours ago, citroen said:

Når mono knappen ikke er trykt inn høres det bare svakt musikk fra tape og phono. Har du vært borti noe lignende?

Da kan det være urenheter inne i knapper eller potensiometre, eller rett og slett ukontakt et sted. Da er det sikkert ikke utenkelig at ukontakt er et sted som egentlig skulle ha vært jordet mot signaljord.

Ville uansett ha begynt med potmetre og trykk-knapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...