Gå til innhold

Ikke gå i salgsfella: Nå starter november-salgene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må gjenta det som står i artikkelen: sjekk historisk pris på Prisjakt og Prisguide. Ikke ta butikkens "tilbud - 20%"-stempel på et bevis på god pris. Historisk sett ser vi at priser generelt heves i oktober/november.

Det var definitivt lettere å finne gode tilbud for noen år siden enn i 2020. En av endringene er nok at et par-fire nettbutikker klasker på "tilbud"-klistremerke på hele sortimentet sitt, uten at det nødvendigvis betyr noe. En annen grunn var nok at 2020 var et spesielt år der nettbutikkene hadde lave insentiver til å gi gode tilbud når alle fornyet hjemmekontoret sitt uansett. På toppen av det hele var det et klimaopprør der nettbutikkene viste grønn solidaritet med å kreve full pris på Black Friday.

Jeg har lave forventninger i år.

Husk for øvrig at mobiltelefoner er ferskvare, og de har sikkerhetsoppdateringer kun i en begrenset periode. Ta dette med i beregningen når du ser på prisen på fjorårsmodeller. De har et år kortere "trygg" levetid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er merkelig hele dette prishysteriet. Verdsetter ikke folk sin tid mer enn de få kronene man sparer ved å følge med på hvert eneste tilbud? Jeg har helt kuttet ut å kjøpe ting på tilbud. For det første er prisene tilnærmet identiske med vanlig pris. For det andre fører det bare til at man kjøper ting man kanskje ikke ville kjøpt om det ikke var på tilbud og da ender man i realiteten opp med å bruke mer penger bare fordi ting er på tilbud enn man ville gjort ellers.

Så kan man alltids si at "min lommebok er så tom at jeg må spare hver eneste krone" men er den faktisk så ekstremt tom, så hadde man nok fått langt mer igjen for tiden mam bruker ved å ta på seg f eks småjobber eller jobbe noen timer ekstra på jobben enn all tiden man bruker på å spare noen få kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...