Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Striper på skjermen


Anbefalte innlegg

 Har en 27" skjerm hvor det har dukket opp 2 vertikale striper.  Den første dukket opp for en stund siden , den andre bare for noen dager siden.    Lurer på om det er noe man kan gjøre med det ?

Ikke snakk om garanti , det er noen år siden jeg kjøpte den.

Tar jeg screenshot , vises ingen striper. Heller ikke noen striper hvis jeg er i BIOS. Altså bare når jeg er inne i OS'er , og der er jeg ca 99.99 % av tiden.

I det ene bildet, glem disse sirklene, de er ikke reelle.

SAM_0333Night.DxO.2.jpg

2021-11-10_004236.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med å oppdatere drivere til skjermkort og eventuelt skjerm, dersom den har egne drivere.

Dersom det ikke hjelper, prøv med en annen skjerm (eller annen PC med samme skjerm), for å se om det er skjermkortet eller skjermen.

Jeg tipper skjermkortet er defekt, og må byttes, dersom dette plutselig har oppstått, men det kan være greit å utelukke andre feilkilder først.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

 Takk for inspill.

Drivere er oppdatert. Kan ikke koble til en annen maskin da min gamle er gitt bort. Har heller ikke tilgang til en annen skjerm. Er mere enn 5 år siden den ble kjøpt.

Har nå gjort research , og det viser seg at striper desverre er et vanlig problem med denne skjermen. Var en bruker som leverte tilbake 2 skjermer pga striper. Årsaken til det er som sedsberg nevner " elektronikken inne i skjermen "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...