Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

stuck i andre gir

gear skoe

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg har en Mercedes benz w211, som ikke vil gire. Bilen er stuck i sportmodus og i andre gir. 

jeg bruker bilen hverdag og den klarer ikke å kjøre fortere enn 80.

er det noen som har peiling på sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det en del år siden jeg kjørte rundt i mercedes, men om jeg husker riktig så var feilsymptom "kan ikke gire høyere enn andre gir" en indikering på at bil (motor/gir) er gått i nødmodus. Men det burde kommet opp en feil-lampe.

Skrevet

Det er nok "limp mode", som nevnt ovenfor gjør at bilen kun går i andre gir for å få kjørt den hjem, fordi noe er galt.
På Mercedes resulterer det ikke alltid i at noe lyser eller er åpenbart feil, og det kan skyldes nær sagt hva som helst?

Det første som må gjøres, er åpenbart å få lest av feilkoder, og forhåpentligvis finne ut fra det hva problemet er.

Skrevet

Det skjedde noe pussig med min gamle BMW 94 Sedan, E 36. Jeg fylte den aldri full tank, å småkjørte som regel. Bare 4-5 mil toppen, som regel. Men en gang jeg skulle inn til Oslo tur-retur, fylte jeg full tank. Da jeg kom inn mot Oslo merket jeg at den ikke ville gire ned til 1 gir. Den var sånn da jeg kjørte tilbake, helt til tanken var halvfull ca. Etter det hadde jeg ikke noe problem.

Aldri skjønt helt hva som skjedde. Var alltid påpasselig å skifte olje, filter etc. Det behøver jo ikke hatt noe med bensintanken å gjøre. Har ikke kjempe innsikt i hvordan dette henger sammen. Men det var så og si eneste gangen jeg fylte helt full tank. Var vel litt gnien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...