Gå til innhold

Er det mulig å gjenopprette Samsung/Android etter factory reset?


Civam

Anbefalte innlegg

Hei,

Barnet i huset klarte ved en tilfeldighet å gjøre full factory reset av en Samsung Galaxy 10+, ved riktig kombinasjon av å trykke Volum opp/ned, av/på og Bixby knapp. Dette skal jo ikke gå 🙄 Flere tusen bilder er borte. 

Ingen backup i skyen av hverken bilder eller annet innhold (..ja det var dumt). 

Jeg har snakket med Samsung som sier at det ikke går å gjenopprette innhold på telefonen etter factory reset, uten backup.

MEN; etter mange søk på nett, ser jeg at det finnes flere typer Software som skal klare dette. Blant annet disse:

- Dr.Fone Android Data Recovery
U.Fone Android Data Recovery
Samsung Date Recovery 

Har noen prøvd slik Software før? Fungerer dette til tross hva Samsung sier, eller er dette fake/scam som krever betaling? 

Evt. andre forslag tas i mot med stor takk! Det viktigste vil være å gjenopprette bilder. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dessverre slike ting som skal til før man lærer om backup 😕 Jeg har prøvd lignende software på pc og det fungerer helt fint  til å redde ut bilder, men krypterer ikke samsung innholdet automatisk? Dersom du skal ha suksess med slike programmer er det viktig at du ikke gjør for mye med telefonen nå før du får kjørt programmene ellers blir det umulig å få det ut igjen med bra resultat. 

Lenke til kommentar
minim skrev (På 23.10.2021 den 16.07):

Det er dessverre slike ting som skal til før man lærer om backup 😕 Jeg har prøvd lignende software på pc og det fungerer helt fint  til å redde ut bilder, men krypterer ikke samsung innholdet automatisk? Dersom du skal ha suksess med slike programmer er det viktig at du ikke gjør for mye med telefonen nå før du får kjørt programmene ellers blir det umulig å få det ut igjen med bra resultat. 

Det er det jeg er redd for, at innholdet blir kryptert. Telefonen ligger på vent til jeg har funnet riktig software å prøve :) 

Lenke til kommentar

Ser er er er en android app som heter: Recover Deleted Data, fenix studio. Den ser ut til å få god omtale og er gratis. 

DiskDigger er også gratis å bruke for bilder. Legger merke til at DiskDigger kan finne mer om mobilen er "rooted".

Omtale av de og noen andre her: 9 Best Android Data Recovery Tools in 2021 (Free & Paid) - TargetTrend

Fonepaw er et interessant alternativ fordi den installeres på pc og leser filene via usb uten å installere noe på mobilen. Gratis å prøve, men berger ikke filene uten betalt lisens på  50 dollar.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Utfordringen er å finne riktig program. Det er forferdelig mange apper i f.eks Google Play Store som lover mye, men som dessverre utretter fælt lite. Det virker som om man kan love hva som helst i beskrivelsen på Play Store, uten at det kreves noe som helst hold i løftene.

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar

Ja, det er en jungel av programmer å vurdere. Derfor har jeg slått av telefonen og lagt den på vent, til jeg finner et program som er verdt å prøve, og potensielt ikke gjør mer skade. 

Utfordringen i dette tilfelle er at det handler ikke bare om filer som er slettet, men en "factory reset" av telefonen. Tror dere det har noe å si med tanke på software?

Lenke til kommentar
Civam skrev (Akkurat nå):

Ja, det er en jungel av programmer å vurdere. Derfor har jeg slått av telefonen og lagt den på vent, til jeg finner et program som er verdt å prøve, og potensielt ikke gjør mer skade. 

Utfordringen i dette tilfelle er at det handler ikke bare om filer som er slettet, men en "factory reset" av telefonen. Tror dere det har noe å si med tanke på software?

Det kan ha noe å si, men hvor mye? Selv har jeg opplevd at en kødd av en sikkerhetsvakt ikke bare slettet bildene jeg hadde tatt fra kameraet mitt, men formaterte hele minnet på den. Men jeg klarte å inne et program til Mac som klarte å få tilbake alle bildene og videoene. Det er dessverre ganske mange år siden, så jeg husker ikke hva det heter

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...