Gå til innhold

Spill man ikke går lei etter 2 timer


Anbefalte innlegg

Hey! Av en eller annen grunn finner jeg INGEN spill jeg gidder å spille ferdig lenger. Har prøvd Horizon Zero Dawn, RDR 2, Ghost of Tsushima. Tror muligens det er open world-opplegget som gjør at jeg mister interesse. Oppdragene føles bare sykt repetitive og kjedelige etter hvert, og det at jeg må ri/løpe i 20 min for å komme til neste oppdrag er jævlig kjedelig, for helt ærlig er det ikke SÅ mye gøy å utforske.

 

Spill jeg har digget:

Alt av Hitman. Sykt kjipt at de gamle spillene ikke finnes på PS4 :/

A plague tale

Resident Evil 2,3 4,7,8

Batman Arkham City

Alt av Uncharted og Tomb Raider 

Until Dawn (man of medan sugde)

 

Så mitt spørsmål er; er det noen som har peiling på et stemningsfylt historiedrevet spill som finnes til ps4? Synest faktisk Harry Potter-spillene med kjøttdeiggrafikk er bedre enn det PS serverer når til dags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Horizon: Zero Dawn er ganske bra som action-RPG. Hater selv langtekkelige RPG-spill, men synes de har klart å balansere spillet bra så det føles ikke så veldig utvannet som mange andre spill fort blir.

Alle store open world spill har som regel filler-segmenter, men noen er absolutt bedre der enn andre.

Synes Watchdogs-serien er ganske brukbar. Kom inn i den uten å ha slukt all hypen så for min del var første Watchdogs OK på PS4. Hoved-DLC på 1 & 2 er også verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Deschain skrev (På 13.10.2021 den 15.08):

Hey! Av en eller annen grunn finner jeg INGEN spill jeg gidder å spille ferdig lenger. Har prøvd Horizon Zero Dawn, RDR 2, Ghost of Tsushima. Tror muligens det er open world-opplegget som gjør at jeg mister interesse. Oppdragene føles bare sykt repetitive og kjedelige etter hvert, og det at jeg må ri/løpe i 20 min for å komme til neste oppdrag er jævlig kjedelig, for helt ærlig er det ikke SÅ mye gøy å utforske.

 

Spill jeg har digget:

Alt av Hitman. Sykt kjipt at de gamle spillene ikke finnes på PS4 😕

A plague tale

Resident Evil 2,3 4,7,8

Batman Arkham City

Alt av Uncharted og Tomb Raider 

Until Dawn (man of medan sugde)

 

Så mitt spørsmål er; er det noen som har peiling på et stemningsfylt historiedrevet spill som finnes til ps4? Synest faktisk Harry Potter-spillene med kjøttdeiggrafikk er bedre enn det PS serverer når til dags.

Vi har ganske lik spill smak. Så hva med Last of us 1 og 2? Kan også anbefalle Mafia 1 remaken. last of us er linære spill med god historie og minner meg på mange måter om a plague tale (som jeg også elsket). Mafia 1 er også linært selv om det befinner seg i en åpen verden. Det er ingen side oppdrag man skal bare følge oppdraget fra a til b. Men det har også en sterk historie og bra gameplay, ikke er det for langt heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du prøvd Subnautica? Det er "open world", men det er ikke quests osv, du har en veldig løs men overaskende spennende historie, mesteparten av spillet er å utforske en havplanet, du må finne mat, og ressurser, bygge ubåter og baser for å overleve. Om du syns undervanns utforsking er kult er dette spillet fantastisk. 
En av de store spill overraskelsene jeg har opplevd.
Ellers vet jeg lite om PS4 spill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forstår frustrasjonen om oppdrag-spill (quests) som har vanskelige og lang-distanse gåter; må løpe hit og dit for å finne gjenstander som skal brukes her og der. Det kan bli fort kjedelig når blir repetetiv i lengden. Men ble ferdig med Zero Dawn for ikke så lenge siden og syns det er fantastisk spill som byr på mye forskjellig. Vet ikke hvor langt du har kommet, men jo mer man utforsker og kjemper, får man nye ferdigheter og oppdager bål som kan brukes til å ri på maskinene og som fast travel. Fast travel er et av høydepunktene for å reise lengre avstander når man oppdager mer av kartet. I starten må man betale for det, men kommer man først til Meridian, er det en merchant der som selger Gold Fast travel pack som gir uendelig fast travel reiser og det gjør da reisingen mye enklere. Hoved-questen blir også mer interessant etterhvert som man får mer innsikt i historien, er noen twists jeg helst ikke vil spoile. Noen side-quests kan være kjedelig og ubetydelig, mens andre har god mysterie og spenning. Så vil anbefale du gir Zero Dawn ny sjanse og les gjerne noen guider på nettet om tips og triks. Spillet har mer å by på enn å bare løpe rundt og jakte på maskiner. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Har du prøvd Subnautica? Det er "open world", men det er ikke quests osv, du har en veldig løs men overaskende spennende historie, mesteparten av spillet er å utforske en havplanet, du må finne mat, og ressurser, bygge ubåter og baser for å overleve. Om du syns undervanns utforsking er kult er dette spillet fantastisk. 
En av de store spill overraskelsene jeg har opplevd.
Ellers vet jeg lite om PS4 spill.

Jeg støtter dette forslaget 110%. Subnautica er et av de få spillene jeg skulle ønske jeg kunne glemme, bare for å få muligheten til å oppleve det på nytt igjen. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Deschain skrev (På 17.10.2021 den 13.25):

Tusentakk for tips, folkens! Kanskje jeg får gi HZD en ny sjanse. Skal også sjekke ut Mafia, Subnautica og Watchdogs! Nå er jeg snart ferdig med Alan Wake, som jeg synes er fabelaktig! 

Nok ett tegn på at vi liker mye av det samme, Alan wake er også en av mine favoritt spill :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...