Gå til innhold

Skifte jobb etter kort tid


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått et jobbtilbud 100% fast. Har nå funnet ut at pga geografisk plassering er ikke dette en plass jeg blir værende mer litt over ett år, men siden dette er det eneste tilbudet jeg har akkurat nå så velger jeg å begynne der.

Jeg lurer på hva min leder vil tenke da jeg sier opp etter fks 14mnd? Jeg kommer til å si at det er pga savn av familie og at jeg vil vær nær de pga alderdom. Tror du dette er noe lederen vil støtte og ville stille som referent? Skal sies at jeg er svært dyktig i jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skal ikkje være eit problem. Ein ønsker ofte at nytilsette blir i jobben i alle fall 2-3 år for å få ei grei balanse mellom tid som har gått med på internopplæring og produktiv arbeidstid.

Samtidig er det ein grunn til at dei fleste arbeidsplassar har 3 månader oppseiingstid. Etter arbeidsmiljølova er minstekravet 1 månad, så 3 månadar gir arbeidsgiver tid til å finne ein erstattar.

Særleg om grunnen til at du seier opp jobben er at du skal flytte så er det også enkelt å forklare kvifor du hadde jobben i berre 1 år. Det hadde vært noko heilt anna om CVen viste at du bytta jobb kvart år utan ei god forklaring.

Eg ville uansett ikkje ha bekymra meg så mykje. Mykje kan skje dei neste 14 månadane, kanskje ender du opp med å trives og stiftar ny familie der du no jobbar i løpet av året. Ein litt meir negativ vri på dette kan også være at du ikkje finner deg ny jobb etter 14 månadar slik som du planlegger slik at du ender opp med å ha denne jobben i 18+ månadar, og då er ikkje arbeidsforholdet mistenkeleg kort lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...