Staven Skrevet 4. oktober 2021 Skrevet 4. oktober 2021 Hei, her virker det som det er en del med peiling, bygger nytt hus og har fått fiber fra Telenor med T-We. bruker Deco Mesh nettverk og skal gjenbruke det i det nye huset. Spørsmålet er, må jeg bruke ruteren <WIFI Ruter> eller kan jeg koble En TP link switch rett i Fiber converteren og så videre ut til utstyr ?
NULL Skrevet 4. oktober 2021 Skrevet 4. oktober 2021 Du kan koble TP-Link Deco-løsningen til fibermodemet ja. Hvis du har TV levert som IPTV, kan det være at du må aktivere IGMP på TP-Link-ruteren. Du nevner en svitsj her, og etter fibermodemet/fiberkonverteren. Hvis du skal ha flere enheter tilkoblet kablet, bør svitsjen kobles bak TP-Link Deco-enheten som står som ruter.
Staven Skrevet 4. oktober 2021 Forfatter Skrevet 4. oktober 2021 NULL skrev (10 minutter siden): Du kan koble TP-Link Deco-løsningen til fibermodemet ja. Hvis du har TV levert som IPTV, kan det være at du må aktivere IGMP på TP-Link-ruteren. Du nevner en svitsj her, og etter fibermodemet/fiberkonverteren. Hvis du skal ha flere enheter tilkoblet kablet, bør svitsjen kobles bak TP-Link Deco-enheten som står som ruter. Hei. takk for svar
Staven Skrevet 5. oktober 2021 Forfatter Skrevet 5. oktober 2021 NULL skrev (9 timer siden): Du kan koble TP-Link Deco-løsningen til fibermodemet ja. Hvis du har TV levert som IPTV, kan det være at du må aktivere IGMP på TP-Link-ruteren. Du nevner en svitsj her, og etter fibermodemet/fiberkonverteren. Hvis du skal ha flere enheter tilkoblet kablet, bør svitsjen kobles bak TP-Link Deco-enheten som står som ruter. Hei igjen, Så da kan jeg koble slik ? - Telenor ONT (Svart fiber converter) - Deco X60 - Tp-Link SG116E - ut til forbrukere. Telenor Wifi Router kan legges på hylla ? 😛
NULL Skrevet 5. oktober 2021 Skrevet 5. oktober 2021 1 hour ago, Staven said: Hei igjen, Så da kan jeg koble slik ? - Telenor ONT (Svart fiber converter) - Deco X60 - Tp-Link SG116E - ut til forbrukere. Telenor Wifi Router kan legges på hylla ? 😛 Stemmer. I hvert fall så lenge Deco X60 håndterer IPTV-multicast greit. Vær obs på at internettleverandørene gjerne ikke gir helt samme support når det ikke benyttes utstyr fra dem.
Rakkaren Skrevet 30. august 2022 Skrevet 30. august 2022 @Staven Fungerte dette greit med x60 rett i ont og tv signaler?
Staven Skrevet 31. august 2022 Forfatter Skrevet 31. august 2022 Hei @Rakkaren det fungerte helt strålende
Rakkaren Skrevet 31. august 2022 Skrevet 31. august 2022 (endret) Hei @Staven flott at det funker. Kan du detaljere litt hvordan du koblet det opp? Takk Ser vi har samme svitsj også. Måtte du konfigurere noe i denne? Endret 31. august 2022 av Rakkaren
Staven Skrevet 31. august 2022 Forfatter Skrevet 31. august 2022 Bare vanlig cat6 fra ONT i i x60. En kabel fra x60 til en svitsj eller en annen x60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå