Gå til innhold

Reiselysten til utlandet


Anbefalte innlegg

Jeg er fullvaksinert og reiselysten. Jeg har lyst å komme meg vekk fra Nord-Europa.

Øst eller sør Europa frister eller også utenfor Europa for den del.

Jeg har lyst å reise til et land hvor jeg ikke må teste meg ved ankomst/utreise og et land som ikke har strengere coronatiltak enn Norge. Altså ikke maskepåbud innendørs f.eks.

Vil gjerne også slippe sånn der registrering på forhånd før jeg får reise inn i landet og slippe å vise coronasertifikat bare for å ta en kaffe på en café.

Har dere forslag?

Har tenkt på Dubai.. men er litt i varmeste laget fortsatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å ta turen til Costa Rica i januar. Klart det er umulig å spå hvordan epidemien er da, men per nå er det åpent i costa rica for fullvaksinerte. De har også bra progresjon på vaksinering, samt relativt lav befolkning, derfor jeg har plukket ut costa rica - utenom at det ser ut som ett fantastisk reisemål, variert natur og opplevelser, samt plenty av muligheter til sol og strand også.

Dyrt reisemål dog, og lang flytur. Men asia tørr jeg ikke vurdere per nå da viruset herjer der og vaksinasjonsgraden er lav.

Ja jeg er klar over at vaksine kun gjør sykdommen mildere, man blir sannsynligvis smittet likevel om man kommer i kontakt med andre smittede. Jeg tror vi må leve med coronaviruset som en bølgende og muterende influensa i flere år fremover, og så lenge vil jeg ikke vente med å oppdage nye reisemål.

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (7 minutter siden):

Jeg kommer til å ta turen til Costa Rica i januar. Klart det er umulig å spå hvordan epidemien er da, men per nå er det åpent i costa rica for fullvaksinerte. De har også bra progresjon på vaksinering, samt relativt lav befolkning, derfor jeg har plukket ut costa rica - utenom at det ser ut som ett fantastisk reisemål, variert natur og opplevelser, samt plenty av muligheter til sol og strand også.

Dyrt reisemål dog, og lang flytur. Men asia tørr jeg ikke vurdere per nå da viruset herjer der og vaksinasjonsgraden er lav.

Ja jeg er klar over at vaksine kun gjør sykdommen mildere, man blir sannsynligvis smittet likevel om man kommer i kontakt med andre smittede. Jeg tror vi må leve med coronaviruset som en bølgende og muterende influensa i flere år fremover, og så lenge vil jeg ikke vente med å oppdage nye reisemål.

Ikke covid jeg hadde vært bekymret for om reisemålet var costa Rica, men heller hvor heftig kriminaliteten er.

Du er ikke bekymret over det ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...